۶۷ هزار مورد خدمت درمانی به زائران ایرانی حج تمتع ارائه شد

۶۷ هزار مورد خدمت درمانی به زائران ایرانی حج تمتع ارائه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ سیدعلی مرعشی گفت: از روز ۲۶ خرداد همزمان با آغاز عملیات درمانی حج تمتع در کشور عربستان تا عصر روز گذشته سیزدهم تیرماه، ۶۷ هزار و ۲۹۱ مورد خدمت به زائران ایرانی در مکه و مدینه منوره ارائه شده است.

مرعشی با اشاره به اینکه خدمات تیم‌های بهداشت و درمان مرکز پزشکی هلال‌احمر در عربستان شامل ویزیت تخصصی، بستری اورژانس، نوار قلب، داخلی، CCU، آزمایشگاه، رادیولوژی، تست قند و فشار خون، تزریقات، جراحی، داروخانه و امداد و انتقال و … بوده است، افزود: تا کنون ۱۳۳ مورد خدمات بستری، ۳۳۰۹ مورد خدمات پاراکلینیکی، ۱۳ هزار و ۳۶ مورد خدمات پرستاری و ۱۲۴۴ مورد خدمات انتقال و مددکاری به زائران ایرانی بیمار ارائه شده، همچنین ۲۳ هزار و ۳۶۳ مورد ویزیت در مطب‌ها و ۵۰۳۲ مورد ویزیت تخصصی به زائران ارائه شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران ادامه داد: در مجموع ۴۵ هزار و ۸۸۳ مورد خدمت به زائران در مکه مکرمه و ۲۱ هزار و ۴۰۹ مورد خدمت به زائران در مدینه منوره و در مجموع ۶۷ هزار و ۲۹۱ مورد خدمت به زائران ایرانی در حج تمتع امسال ارائه شده است.

مرعشی تاکید کرد: در حال حاضر ۶ زائر ایرانی در بیمارستان سعودی و ۵ زائر نیز در بیمارستان هلال‌احمر بستری هستند؛ حال عمومی زائران ایرانی خوب است.

منبع : مهر