۷۷ هزار مسافر تاکنون در مدارس استان اصفهان اسکان یافته‌اند

۷۷ هزار مسافر تاکنون در مدارس استان اصفهان اسکان یافته‌اند

علیرضا عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت اسکان در مدارس استان اصفهان اظهار داشت: حدود ۷۷ هزار مسافر در ۴۱ پایگاه و ۷۴۰ مدرسه تجهیز شده استان اصفهان تا شب گذشته (سوم فروردین ماه) اسکان یافته‌اند.
وی افزود: از این تعداد ۴۴ هزار نفر مسافر تاکنون در مدارس شهر اصفهان و مابقی ۳۳ هزار در مدارس سایر شهرستان‌های استان پذیرش شدند.

رئیس امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه فرهنگیان در اولویت پذیرش ستاد اسکان این اداره هستند، خاطرنشان کرد: با وجود این در روزهای گذشته سایر اقشار و کارکنان دولت نیز به طور محدود پذیرش شده‌اند.

عابدی اظهار داشت: بیشتر مسافرانی که در این مدت به ستاد اسکان فرهنگیان اصفهان مراجعه کردند از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، تهران و شهرهای شمالی از جمله مازندران و گلستان هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت جغرافیایی و توریستی اصفهان، سفر به این شهر و استان برای هموطنان جذابیت خاصی دارد و یکی از مواردی که در نوروز امسال بسیار چشمگیر بوده این است که اکثر مسافران دستکم برای دو تا سه روز در اصفهان اقامت دارند.

رئیس امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در ابتدا ۲۰۰ مدرسه برای استان فرهنگیان در شهر اصفهان تجهیز و آماده شده بود، افزود: با توجه به حجم بالای ورود مسافران به اصفهان در روز اول عید به مرور مدارس بیشتری تجهیز شده و تا امروز به ۳۳۰ مدرسه در ۶ ناحیه شهر اصفهان رسیده است.

عابدی با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت همه این مدارس در شهر اصفهان تکمیل شده، ابراز داشت: احتمالاً برای پذیرش مسافران بیشتر در روزهای پیش رو از نمازخانه‌ها و مدارس اضطراری استفاده شود.

وی با بیان اینکه مدارس ستاد اسکان در سه ردیف ویژه، «الف» و «ب» تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: مدارسی نیز تحت عنوان ردیف «ج» یا اضطرار داریم که در صورت افزایش مراجعات، تجهیز شده و در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

رئیس امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه امسال تمام برنامه‌های اسکان فرهنگیان استان طبق شیوه‌نامه‌های ستاد کرونا بوده است، تصریح کرد: سال ۱۳۹۷ که آخرین سال اسکان بود ۴۷۰ مدرسه تجهیز شد اما امسال تاکنون ۳۳۰ مدرسه بوده است زیرا تلاش کردیم مدارسی را برای اسکان مسافران انتخاب کنیم که از نظر امکانات و ساخت و ساز به‌روز و مجهز باشد ضمن اینکه مسافران باید پتو و بالشت همراه داشته باشند مگر اینکه مسافری درخواست کند که در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

منبع : مهر