۸۰درصد دستگیرشدگان اغتشاشات تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته بودند

۸۰درصد دستگیرشدگان اغتشاشات تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته بودند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین درودی صبح یکشنبه در جمع مسئولان قضائی خراسان رضوی اظهار کرد: در روزهای ابتدایی حوادث اخیر با افرادی مواجه بودیم که تحت تأثیر فضای مجازی و فضای احساسی جامعه قرار گرفتند و از سر ناآگاهی در این اغتشاشات ورود کردند و بر همین اساس با رأفت اسلامی با آنان برخورد شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد بیان کرد: از این به بعد که دست دشمنان این نظام در این حوادث برای همه آشکار شده است اما دیگر جای هیچ عذر و بهانه‌ای نخواهد بود و چنانچه فرد یا افرادی بخواهند به هر بهانه‌ای امنیت جامعه را به هم بزنند به شدت با آنان برخورد می‌شود و تا زمان رسیدگی به اتهاماتشان در بازداشت خواهند ماند.

وی گفت: سردستگان (لیدرها) اصلی اغتشاشگر و افرادی که جان و مال مردم را به مخاطره انداختند و میلیاردها تومان خسارت به اموال عمومی و خصوصی زده‌اند نیز طبق قانون و بخشنامه دادستان کل کشور با قرار بازداشت موقت، تا زمان رسیدگی به پرونده در محاکم صالحه در بازداشت خواهند بود.

درودی تاکید کرد: همکاران قضائی و اداری دادسرای مشهد با انجام کار جهادی و استقرار در سالن کشیک دادسرا در ۲ نوبت صبح و عصر پاسخگوی خانواده‌های متهمان اغتشاشات اخیر بودند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: مردم از وضعیتی که عده‌ای آشوبگر در شهرها به وجود آورده‌اند به شدت ناراحت هستند و از دستگاه قضائی انتظار برخورد قاطع و قانونی با این افراد را دارند.

وی گفت: در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بلافاصله شعب ویژه بازپرسی برای رسیدگی به جرایم متهمان حوادث اخیر تشکیل شد و تمام متهمان در کمتر از چند ساعت بعد از دستگیری توسط مقام قضائی تفهیم اتهام شدند و برایشان قرار تأمین وفق قوانین و مقررات صادر شد.

درودی افزود: مقامات قضائی به منظور رعایت حقوق متهمان، به طور مستمر از بازداشتگاه‌ها و زندان و کانون اصلاح و تربیت بازدید دارند و مشکل خاصی مشاهده نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد اظهار کرد: طی هفته جاری بخشی از پرونده‌های متهمان اغتشاشات اخیر با صدور کیفرخواست برای رسیدگی و صدور آرای بازدارنده به محاکم صالحه ارسال خواهد شد.

منبع : مهر