۸۰۶ نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا شدند/فوت۲۲ بیمار

۸۰۶ نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا شدند/فوت۲۲ بیمار

علی احمد آقاپور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان افزود: از این تعداد ۲۱۰ بیماری در مراکز درمانی استان بستری شده اند که مجموع بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۳۷۶ نفر رسید.

وی با بیان اینکه از مجموع بیماران بستری شده ۲۷۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و ۳۸ نفر فقط با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند، ادامه داد: تاکنون ۲۹۳ هزار و ۹۷۹ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که ۵.۱ درصد کل مبتلایان کشور است، ۵.۴ درصد کل فوتی‌های کشور براثر ابتلاء به کرونا نیز مربوط به این استان است.

آقاپور از فوت ۲۲ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد ۸ نفر ارومیه، ۳ نفر در میاندوآب، ۳ نفر در بوکان، مهاباد ۳ بیمار و یک نفر در شهرستان‌های پلدشت، اشنویه و نقده و سلماس ۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی اضافه کرد: با افزوده شدن این تعداد، کل فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ به ۶ هزار و ۶۵۸ نفر رسیده است.

وی علت افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان را ورود دیرتر به پیک پنجم کرونا دانست و عنوان کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مشارکت در امر واکسیناسیون احتمال ورود استان به پیک ششم وجود دارد.

آقاپور خاطرنشان کرد: تا امروز بیش از دو میلیون و۷۸۴ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده که افزون بر ۲۴ هزار دز آن مربوط به شبانه روز گذشته است.

منبع : مهر