تجهیز و اعزام تیمی منسجم و باانگیزه به مسابقات جهانی

تجهیز و اعزام تیمی منسجم و باانگیزه به مسابقات جهانی

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان به عنوان مهمترین رویداد سال ۲۰۲۲ میلادی طی روزهای ۱۹ تا ۲۷ شهریور ماه به میزبانی شهر بلگراد کشور صربستان برگزار می‌شود. میدانی که بسیاری از مدعیان اصلی کشتی جهان در غیاب تیم محروم شده روسیه، حساب ویژه ای روی آن باز کرده و معتقدند از نظر سطح کمی و کیفی، بسیار بالاتر از مسابقات جهانی سال گذشته در اسلو نروژ خواهد بود.

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان نیز مدتهاست در حال اجرای دقیق چرخه انتخابی بود تا در نهایت به بهترین و آماده‌ترین ترکیب برسد که این اتفاق افتاد و حالا جمعی از برترین آزادکاران در لیست اولیه اعزام به صربستان قرار دارند.

این در حالیست که یکی از واپسین اردوهای تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های جهانی نیز از روز ۸ مردادماه با حضور ۳۶ کشتی گیر آغاز خواهد شد تا برنامه‌های مدون کادر فنی برای این مسابقات، رفته رفته به روزهای پایانی برسد.

از سوی دیگر گفته می‌شود غیبت روس‌ها در این دوره از مسابقات جهانی به دلیل محرومیت گسترده این کشور از صحنه ورزش جهان نیز باعث خواهد شد تا مدعیان اصلی یعنی تیم‌های آمریکا و ایران مسیر هموارتری را برای رسیدن به موفقیت داشته باشند و جنگ قهرمانی بین این دو مدعی جهانی رخ دهد. هر چند که اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان معتقدند رقبای سرسخت دیگری مثل گرجستان، ترکیه، کوبا و جمهوری آذربایجان هم در رقابت‌های جهانی حضور دارند و می‌توانند برای هر تیمی مشکل ساز شوند.

در همین راستا احسان امینی یکی از مربیان کادر فنی کشتی آزاد در آستانه آغاز اردوی جدید ملی پوشان به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه در طول اجرای چرخه انتخابی و اردوهای آماده سازی توانستیم به ترکیب منسجم و باانگیزه‌ای برای رقابت‌های جهانی برسیم. البته مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان نسبت به سال گذشته متفاوت است، اما امیدواریم بچه‌های ما بتوانند در این پیکارها نیز خوش بدرخشند.

وی یکی از مزایای برگزاری مسابقات مختلف داخلی را عیان شدن پتانسیل و ظرفیت‌های ارزشمند کشتی خواند و گفت: خوشبختانه در این میادین داخلی توانست جوانان باانگیزه و آینده داری همچون احمد محمدنژادجوان، امیرحسین فیروزپور و امیررضا معصومی را به عرصه کشتی معرفی کند که مطمئناً در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانند در میادین جهانی رده بزرگسالان حرف اول را بزنند. ضمن اینکه ما نفراتی را در اختیار داریم که می‌توانیم برای هر مسابقه و تورنمنتی، یک تیم مجزا و توانمند را تجهیز و آماده کنیم که این موضوع نشانگر عملکرد خوب مربیان سازنده است.

منبع : مهر