آغاز لیگ بسکتبال غرب آسیا از فردا/میزبانیِ دور از خانه ایرانی‌ها!

آغاز لیگ بسکتبال غرب آسیا از فردا/میزبانیِ دور از خانه ایرانی‌ها!

به گزارش خبرنگار مهر، پس از سه سال وقفه – به دلیل کرونا– و در راستای توسعه بسکتبال در سطح قاره آسیا و به ویژه ارتقای سطح مسابقات باشگاهی و کشف استعدادهای جدید، مسابقات باشگاهی غرب آسیا در تقویم کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) قرار گرفته است.

این رقابت‌ها از فردا چهارشنبه با حضور هشت تیم از کشورهای ایران، لبنان، سوریه (۲ تیم)، عراق و فلسطین (یک تیم) آغاز می‌شود. این فصل از مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان هم به عنوان قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، نمایندگان ایران در آن به حساب می آیند.

بر اساس گروه بندی انجام شده، ذوب آهن اصفهان در گروه A با تیم‌های بیروت لبنان ، الاتحاد سوریه و ارتودوکس رام الله فلسطین رقابت خواهد داشت و شهرداری گرگان هم در گروه B به مصاف الریاضی لبنان، الکرامه سوریه ونفت عراق می‌رود.

طبق برنامه اعلام شده، هر دو نماینده ایران در هفته نخست لیگ وابا مهمان لبنانی‌ها هستند و در هفته دوم میزبان نمایندگان سوریه خواهند بود اما میزبانی نصفه و نیمه و دور از خانه چراکه دیدارهای شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان به جای سالن‌های امام خمینی (ره) گرگان و ملت اصفهان در تالار بسکتبال آزادی برگزار می‌شود.

در مورد شهرداری گرگان، تایید نشدن سالن گرگان توسط نماینده فیبا آسیا دلیل انتقال محل بازی به تهران است. در مورد ذوب آهن دلیل جابه جایی به اسپانسر و تصمیم گیری اش برای نمایندگان دوم کشورها ربط داده شده است اما در هر صورت این موضوع باعث می‌شود نمایندگان ایران در لیگ وابا برای دیدار خانگی خود نتوانند به طور کامل از امتیاز تماشاگرانشان بهره مند شوند.

در جریان برگزاری رفت و برگشت لیگ غرب آسیا و به دلیل پنجره ششم انتخابی جام جهانی برگزاری دیدارها در فاصله زمانی ۶ بهمن ماه تا ۱۶ اسفندماه متوقف خواهد شد.

برنامه کامل دیدارهای شهرداری گرگان و ذوب آهن در مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا به این شرح است:

چهارشنبه ۳۰ آذرماه
* الریاضی لبنان – شهرداری گرگان

پنجشنبه اول دی ماه
* بیروت لبنان – ذوب آهن اصفهان

چهارشنبه ۷ دی ماه
* شهرداری گرگان – الکرامه سوریه

پنجشنبه ۸ دی ماه
* ذوب آهن اصفهان – الاتحاد سوریه

چهارشنبه ۱۴ دی ماه
* شهرداری گرگان – نفت عراق

پنجشنبه ۲۱ دی ماه
* ذوب آهن اصفهان – ارتودوکس فلسطین

چهارشنبه ۲۸ دی ماه
* شهرداری گرگان – الریاضی لبنان

چهارشنبه ۵ بهمن ماه
* ذوب آهن اصفهان – بیروت لبنان

چهارشنبه ۱۷ اسفندماه
* الکرامه سوریه – شهرداری گرگان

پنجشنبه ۲۵ اسفندماه
* الاتحاد سوریه – ذوب آهن اصفهان

چهارشنبه ۲ فروردین ماه
* نفت عراق – شهرداری گرگان

پنجشنبه ۳ فروردین ماه
* ارتودکس فلسطین – ذوب آهن اصفهان