آمریکا مانع از تجهیز ارتش عراق به سلاح های پیشرفته می شود

آمریکا مانع از تجهیز ارتش عراق به سلاح های پیشرفته می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المعلومه، «یاسر اسکندر» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان گفت که آمریکا با مانع تراشی در برابر ورود سلاح‌های پیشرفته به بغداد، مسئول حملات مکرر ترکیه به شمال عراق است.

وی افزود: واشنگتن بارها در خصوص تجهیز ارتش عراق به تسلیحات پیشرفته مداخله کرده است و به علت همین مداخلات امضای قرارداد تسلیحاتی با چند کشور به بن بست خورد.

این در حالی است که روز گذشته «عباس المالکی» عضو ائتلاف دولت قانون نیز در اظهاراتی درباره تحرکات سفیر آمریکا در بغداد و دیدارهای او با شخصیت‌های سیاسی و مدنی هشدار داد و تاکید کرد که این تحرکات به ضرر امنیت ملی عراق است.

وی افزود: سفیر آمریکا در عراق به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی یک نماینده عالیرتبه است و می‌تواند هر کاری را که اراده کند، انجام دهد.

المالکی با بیان اینکه سفیر آمریکا خود را در عراق بالاتر از همه می‌داند، تصریح کرد، دستورات نخست وزیر در این زمینه نشانگر آن است که دیپلمات‌های خارجی باید نقش خود را بر اساس عرف بین الملل انجام دهند و دیدارهای آنان با وزارت خارجه و دولت عراق و در کانال‌های دیپلماتیک دولتی باشد.

عضو ائتلاف دولت قانون عنوان کرد: سفیر آمریکا و برخی از سفرای دیگر، با انجام دیدار با سازمان‌ها، سیاستمداران و شخصیت‌های مهم اجتماعی، سیاست مداخله در امور عراق را در پیش گرفته اند.

منبع : مهر