اختصاص بخش قابل توجه پاداش صعود به جام جهانی فوتبال به استان ها

اختصاص بخش قابل توجه پاداش صعود به جام جهانی فوتبال به استان ها

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، میرشاد ماجدی، رئیس کمیته جوانان ضمن تبریک به تیم ملی فوتبال و کادر فنی گفت: تیم ملی فوتبال ایران لقب تیم بدون شکست را گرفته که جا دارد به کادر فنی و بازیکنان پرتلاش ایران تبریک بگویم. تیم ملی فوتبال نیاز به حمایت دارد تا در ۷ بهمن با پیروزی در تهران مقابل تیم عراق، صعودش را به جام جهانی جشن بگیرد و برنامه ریزی اصلی خود را برای حضوری موفق در رقابت‌های جام جهانی انجام دهیم.

پس از برگزاری همایش رؤسای هیأت‌های فوتبال استان‌ها، رئیس فدراسیون فوتبال یکی از مهمترین اهداف خود را توسعه فوتبال در استان‌ها مطرح کرد.

ماجدی در این باره گفت: یکی از اهداف مهم عزیزی خادم، توسعه فوتبال در استان‌های سراسر کشور مخصوصا استان‌های کم برخوردار و محروم است. استان‌هایی که در لیگ برتر یا دسته اول نماینده ندارند، باید در جریان مسابقات و فوتبال قرار بگیرند. بر همین اساس باید طرحی داشته باشیم که فوتبال را در استان‌ها سوق دهیم.

ماجدی ادامه داد: مسابقات در زمان‌های قدیم به صورت منتخب استان‌ها برگزار می‌شد که با راه اندازی رقابت‌های لیگ فوتبال و لیگ آزادگان، منتخب استان‌ها دیگر برگزار نشد. قصدمان این است که مسابقات فوتبال را به صورت رقابت‌های هیأت‌های استانی راه اندازی کنیم. این رقابت‌هایی که می‌خواهد برگزار شود تداخلی با رقابت‌های باشگاهی ندارد و حتی می‌تواند به عنوان مرکز استعدادیابی به حساب آید و مسابقات در لیگ‌های مختلف مسیر خود را طی می‌کند. متولی این امر فدراسیون و استان‌ها هستند. فعلا این موضوع به صورت کلی است و باید در این خصوص ظرفیت سازی کنیم، جزئیات را بررسی کرده و در آینده‌ای نزدیک با در دست داشتن برنامه‌ای دقیق، ایده رئیس فدراسیون فوتبال که همان فوتبال برای همه است را به مرحله اجرا برسیم. همچنین قرار است یک سوم مسابقات در مراکز استان برگزار شود و قصد بعدی ما این است تا مسابقات در شهرستان‌ها برگزار شود که این مورد در گردهمایی رؤسای هیأت‌های فوتبال به میزبانی اصفهان تصویب شد.

وی همچنین از اختصاص مبلغی از پاداش حضور در جام جهانی به هیأت‌های فوتبال استان‌ها خبر داد و گفت: مقرر شد تا مبلغ قابل توجهی که از پاداش حضور در جام جهانی است را در اختیار استان‌ها بگذاریم تا با در دست داشتن امکانات، بتوانند در شرایط مناسب قرار بگیرند. این تفکر رئیس فدراسیون فوتبال ارزنده و نیکوست. باید از جوان‌هایی که در استان‌ها هستند استفاده کنیم تا بتوان در مسیر رشد و توسعه قرار گرفت.

ماجدی در پایان گفت: این یک طرح، یک طرح کلی است که باید جز به جز در رابطه با کیفیت آن با کارشناسان و اعضای مختلف فدراسیون برنامه ریزی کنیم تا در پایان سال آن را اجرایی کنیم.

منبع : مهر