ادعای وال‌استریت ژورنال درباره ممانعت از ورود بازرسان آژانس

ادعای وال‌استریت ژورنال درباره ممانعت از ورود بازرسان آژانس

به گزارش خبرگزاری مهر، «لارنس نورمن» (Laurence Norman) خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز یکشنبه در پیامی توییتری ادعا کرد که ایران امروز یکشنبه از ورود بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تأسیسات هسته‌ای کرج جلوگیری کرده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون در این باره بیانیه‌ای صادر نکرده است.

ایران بازرسان آژانس انرژی اتمی را به تاسیسات هسته‌ای کرج راه نداد

ادعاها درباره توافق هسته‌ای با ایران در حالی مطرح شده که ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز و اعلام کرد که در صورت لغو تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف‌های این توافق، تدابیر جبرانی در برجام برگشت پذیر خواهد بود.

پنجم اسفند ماه گذشته ایران در راستای اجرای ماده ششم قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» نظارت‌های فراپادمانی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد.

ایران تا کنون بارها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید داشته است. این در حالی است که در مقابل کشورهای غربی و آمریکا همواره با طرح ادعاهایی تلاش دارند تا برنامه هسته‌ای ایران را نگران کننده نشان دهند.

در عین حال، «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با مقامات و رهبران سیاسی کشورها در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرده است که با وجود آمادگی ایران برای انجام همه تعهدات توافق برجام، اما انجام این تعهدات مشروط به لغو همه تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران است و مواضع تهران در خصوص مذاکرات وین، مذاکره برای مذاکره نیست، بلکه مذاکره باید معطوف به تأمین منافع مردم ایران باشد.

منبع : مهر