ارمغانی:آمادگی ذهنی ملی‌پوشان بسکتبال بهتر از آمادگی جسمانی است

ارمغانی:آمادگی ذهنی ملی‌پوشان بسکتبال بهتر از آمادگی جسمانی است

سعید ارمغانی که از هفته گذشته به صورت رسمی به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال در راس این تیم آغاز به کار کرد در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت اردونشینان و برنامه های مصوب برای آنها تا پیش از حضور در پنجره سوم انتخابی جام جهانی توضیح داد.

اتحاد و وفاق لازم میان ملی پوشان شکل گرفته است

وی گفت: مسئله ای که برایم فوق العاده اهمیت داشت و سعی کردیم با کمک همکارانم در کادر فنی آن را در تیم ایجاد کنیم مربوط به حس همدلی و اتحاد میان بازیکنان بود. انجام این کار خیلی مهم بود اما اصلا سخت نبود طوریکه امروز اردونشینان با وفاق و یکرنگی کنار هم تمرینات شان را دنبال می کنند.

آمادگی ذهنی بازیکنان بالاتر از آمادگی بدنی‌شان است

سرمربی تیم ملی بسکتبال با تاکید بر اینکه تمرکز بازیکنان روی کار و تمرینات‌شان زیاد است، خاطرنشان کرد: از میزان آمادگی ذهنی که ملی پوشان به آن رسیده اند کاملا رضایت دارم. آمادگی آنها از این حیث بیشتر و بالاتر از آمادگی جسمی و بدنی‌شان است. به هر حال بازیکنان بعد از اتمام لیگ مدتی را دور از تمرین و اردو بوده اند و طبیعی است که از نظر فیزیکی آمادگی صد درصدی نداشته باشند.

بابت آمادگی صددرصدی بازیکنان دغدغه ای ندارم

ارمغانی در این زمینه ادامه داد: از نظر فیزیکی فعلا باید کار کنیم تا بازیکنان به نقطه اوج برسند. البته بابت آن نگرانی نداریم چون آمادگی ذهنی و اتحادی که در بازیکنان می بینیم، خیال‌مان را راحت می کند که کار سختی برای دستیابی به حداکثر آمادگی بدنی نداریم.

با گذشته تیم ملی و ملی پوشان کاری ندارم

وی در واکنش به اینکه «به نظر می رسد خیلی از اتفاقات گذشته پیرامون تیم ملی و ملی پوشان باعث شد که ایجاد اتحاد و همدلی در ترکیب تیم به عنوان یک الویت برای شما باشد»، گفت: اصلا به گذشته تیم ملی بسکتبال و اتفاقاتش کاری نداشته و ندارم. اصلا در مقام مقایسه نیستم تا بخواهیم وضعیت گذشته را تحلیل و با امروز مقایسه کنم. به عنوان سرمربی برایم مهم بود که شاگردانم یگانگی و همراهی لازم را با هم داشته باشند که خوشبختانه به این مهم رسیده اند.

ارمغانی:آمادگی ذهنی ملی‌پوشان بسکتبال بهتر از آمادگی جسمانی است

بابت ارسلان کاظمی مشکلی نداشته و ندارم

سرمربی تیم ملی بسکتبال همچنین در مورد ترکیب اردونشینان و اینکه ارسلان کاظمی هم با چند روز تاخیر به جمع اردونشینان اضافه شده است، یادآور شد: ملحق شدن دیرهنگام این بازیکن با هماهنگی و اطلاع قبلی بود و بنابراین مشکلی نداشت. تا زمان حضور در مسابقات هم فرصت کافی باقی مانده تا ارسلان با مجموعه تیم هماهنگ شود. او طی همین دو سه جلسه تمرین با تیم با تمام وجود و قدرت کار کرده تا خود را به دیگر اردونشینان برساند. دغدغه ای از این بابت نداریم.

رفتار آرون گرامی پور عجیب بود

ارمغانی همچنین در مورد آرون گرامی پور بازیکن دو ملیتی که با وجود دعوت به اردوی تیم ملی در جمع اردونشینان حاضر نشد و به همین دلیل از فهرست کنار گذاشته شد، گفت: به جز اینکه از این بازیکن دعوت کردیم چندبار هم پیگیر حضورش در تیم ملی شدیم اما از او هیچ خبری نگرفتیم. نمی دانم چرا این بازیکن در مورد عدم حضورش در اردو هیچ اطلاعی نداد. رفتار آرون گرامی پور عجیب بود چون حداقل می توانست با یک نفر ارتباط بگیرد و بگوید که قصد حضور در اردو را ندارد حالا به هر دلیلی! به هر حال اتفاقی است که رقم خورده است. ما از طرف فدراسیون هر کاری که باید را انجام دادیم. سعی‌مان این بود از بهترین ها در اردو استفاده کنیم و به همین دلیل از آرون گرامی هم دعوت کردیم اما خودش نخواست که باشد.

لازم باشد بازهم این بازیکن دو ملیتی را به اردو دعوت می کنم

این مربی در پاسخ به این پرسش که «با توجه به برخوردی که آرون گرامی داشته، احتمال دارد برای اردوهای آتی مجدد از این بازیکن دعوت شود؟» گفت: اینجا تیم ملی است نه ارثیه من؛ مهم این است از نفراتی که خوب هستند و می توانند تاثیرگذار باشند، دعوت شود تا کمک حال باشند. در مورد آرون گرامی پور هم اگر در آینده متوجه بشویم که می تواند کمک حال تیم ملی باشد مجدد از او دعوت خواهیم کرد البته که این بازیکن و در کل همه بازیکنان باید به این مهم توجه داشته باشند که حضور در تیم ملی و حتی اردوی آن یک افتخار است و به راحتی از کنارش عبور نکنند.

رایزنی با ۶ تیم و نتیجه صفر برای دیدار تدارکاتی

سرمربی تیم ملی بسکتبال در ادامه در مورد چگونگی پیگیری روند آماده سازی این تیم پیش از حضور در پنجره سوم انتخابی جام جهانی و اینکه از رایزنی های صورت گرفته چه دیدارهایی نهایی و مصوب شده است، توضیح داد. وی در این زمینه گفت: اینگونه در نظر داشتیم که با تیم های همسایه ایران دیدارهایی داشته باشیم. در این رابطه با لبنان، قطر، اردن، بحرین، عراق و ترکیه مذاکراتی داشتیم اما از هیچ یک به نتیجه نرسیدیم. البته از میان این تیم ها نسبت به عراق و مهیا شدن دیدار با این تیم امیدوار بودیم که آن هم منتفی شد.

در تهران می مانیم

ارمغانی تصریح کرد: اگر سفر به عراق به ایران قطعی می شود از ابتدای هفته به گرگان سفر می کردیم، یک هفته آنجا می ماندیم و دو دیدار هم با عراق برگزار می کردیم اما حالا که دیگر هیچ امیدی به میزبانی نداریم در تهران می مانیم و تمریناتمان را همینجا دنبال می کنیم. وقتی قرار بر برگزاری دیداری نیست چه فرقی دارد که کجا تمرین کنیم.

ارمغانی:آمادگی ذهنی ملی‌پوشان بسکتبال بهتر از آمادگی جسمانی است

اردو در بلگراد فعلا قطعی است

سرمربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به قطعی شدن اردوی آماده سازی این تیم در صربستان گفت: طبق برنامه مصوب اول تیرماه (۲۲ ژوئن) راهی صربستان می شویم و ضمن پیگیری یک هفته ای تمرینات‌مان در بلگراد، برگزارکننده دو دیدار تدارکاتی هم خواهیم بود. فعلا و تا به امروز این سفر و دیدارهای پیش بینی شده برای آن قطعی است.

ایران با تیم ملی صربستان دیدار ندارد

وی در مورد حریفان تیم ملی بسکتبال در بلگراد و اینکه «چرا دیداری با تیم ملی بسکتبال صربستان برگزار نمی شود؟» خاطرنشان کرد: مذاکرات و مکاتباتی صورت گرفت تا امکان این دیدار مهیا شود اما به دلیل درگیری و پُر بودن برنامه های تیم ملی بسکتبال صربستان میسر نشد. به همین دلیل قرار بر این است در بلگراد مهمان یک تیم باشگاهی صربستان باشیم که اتفاقا در سوپرلیگ صربستان هم از تیم های مطرح و موفق است.

دو سفر پیاپی تیم ملی بسکتبال بعد از صربستان

ارمغانی با یادآوری اینکه دیدارهای تیم ملی بسکتبال در پنجره سوم انتخابی جام جهانی ۱۰ و ۱۳ تیرماه برابر قزاقستان و سوریه برگزار می شود، در مورد برنامه سفر به این دو کشور خاطرنشان کرد: بعد از اتمام اردوی برون مرزی پیش بینی شده، تیم ملی از همان بلگراد عازم قزاقستان می شود و بعد از دیدار با تیم ملی این کشور راهی سوریه می شود تا دیگر دیدار خود در انتخابی جام جهانی را برگزار کند. بعد از دیدار با تیم ملی سوریه هم ملی پوشان بسکتبال به تهران باز می گردند تا آماده حضور در کاپ آسیا شوند.

نهایی شدن ترکیب تیم ملی با ۱۵ بازیکن

«با توجه به این برنامه پیش بینی شده، تیم ملی بسکتبال با چند بازیکن راهی صربستان می شود و برای دیدار با قزاقستان و سوریه چند بازیکن در اختیار خواهد داشت؟»، این پرسش پایانی خبرنگار مهر از سرمربی تیم ملی بسکتبال که در پاسخ به آن این توضیح مطرح شد: ترکیب تیم ملی برای سفر به صربستان متشکل از ۱۵ بازیکن خواهد بود. همین ترکیب در سفر به قزاقستان و سوریه هم کنارمان خواهد بود. البته برای برگزاری هر یک از دیدارهای مان در پنجره سوم انتخابی جام جهانی باید ۱۲ بازیکن معرفی کنیم اما با در نظر گرفتن مصدومیت و بیماری و هر اتفاق دیگری که مانع همراهی یک بازیکن شود، ترکیب ۱۵ نفره در اختیار خواهیم گرفت اما برای هر دیدار ۱۲ نفر را معرفی می کنیم.

منبع : مهر