از کارگری به درآمد میلیاردی رسیدم

از کارگری به درآمد میلیاردی رسیدم

زمانی که یک کارگر ساده بودم و مجبور بودم مقدار زیادی آجر جابه جا کنم به فکر راه اندازی کسب و کار خود افتادم. چون شناخت خوبی نسبت به انواع آجر سفالین، قزاقی و کف داشتم این محصول را به عنوان حوزه ی کاری خود انتخاب کردم و با تلاش فراوان در این زمینه به موفققیت رسیدم.

آجر سفالین

آجر های سفالی صنعتی دارای سوراخ هایی می باشد که با توجه به تعداد سوراخ هایی که دارد، ابعاد متفاوتی نیز دارد به عنوان مثال: آجر سفالین که دارای ۱۵ سوراخ است، ابعاد آن ۲۰ در۲۰ در ۱۵ یا ۱۸ در ۱۸ در ۱۳ می باشد که در بازار آجر سفال ۱۸ در ۱۸ بیشترین تولید و بیشترین کاربرد را دارد. آجر سفال تیغه ای که برای دیوار چینی استفاده می شود دارای نام های گوناگونی از جمله : بلوک تیغه، تیغه های سفالی، آجر سفال دیواری و غیره می باشد.

در ساخت دیوار از آجر سفالی استفاده می شود، به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که آجر سفال دارد از جمله: سبکی و در دسترس بودن و به دلیل وجود سوراخ های بر روی سطح آن عایق حرارتی نیز می باشد و از جمله معایب این آجرها شکننده بودن و باربر نبودن آن ها است، بنابراین در زمان حمل و نقل آن ها، بایدجوانب احتیاط را بسیار رعایت کرد تا دچار شکستگی و خرد شدگی نشوند.

استفاده از آجر سفالی در دیوار چینی باید با استفاده از ملات خوب و باکیفیت باشد زیرا در غیر این صورت موجب شوره زدن آجر می‌شود که به علت وجود نمک و آهک درون ملات آجر است.

آجر قزاقی

همانطور که بیان شد یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد آجر قزاقی است که با قیمت گوناگونی عرضه می شود و از راه های مختلفی می توان از لیست قیمتهای به روز آجر قزاقی مطلع شد این محصول اگر به صورت عمده تولید شود و به فروش رسد مسلما قیمت کمتری نسبت به تولید جزیی خواهد داشت و معمولا برای نمای بیرونی ساختمان و دکوراسیون داخلی منزل این محصول را به صورت کلی خریداری می کنند همچنین برای خرید مقرون به صرفه می توانید با حذف دلالان به صورت مستقیم از فروشنده خرید کنید. از این آجر برای ساخت اماکن مذهبی مانند مساجد استفاده می شود همچنین در بازسازی اماکن تاریخی بهترین گزینه می باشد چون به راحتی می توان آن را بر سطوح مختلف نصب کرد و بعد از نصب نیازی به روکش ندارد و کاملا ضد آب و ضد حریق است و از خاک رس تهیه می شود که این امر سبب شده وزن کمی داشته باشد از این رو در این اماکن بسیار پر کاربرد و پر مصرف می باشد.

آجر کف

در جهان امروز کشور ها بدون تعامل با یکدیگر پیشرفت نخواهند کرد. به همین دلیل است که صادرات یکی از مهم ترین روش های همین تعامل می باشد و یکی از بزرگ ترین پتانسیل های کشور برای صادرات آجر کف و آجر نسوز نما می باشد. چرا که اصلی ترین ماده به کار رفته در آجر ها خاک می باشد و به دلیل این که سطح وسیعی از کشور ما را بیابان ها تشکیل می دهند، می توان از این پتانسیل به بهترین شکل استفاده کرد و برای صادرات این محصول اقدام کرد.

از سوی دیگر به دلیل این که در کشور های اطراف ما جنگ می باشد و جنگ نیز با خود خرابی هایی به دنبال داشته است، بازار کشور های همسایه به هدفی عالی و قابل دسترس برای صادرات این محصول می باشد و می توان از این مسیر ارز آوری بسیار خوبی برای کشور داشت.