اسامه حمدان: مقاومت اصلی ترین عامل دفاع از قدس اشغالی است

اسامه حمدان: مقاومت اصلی ترین عامل دفاع از قدس اشغالی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «اسامه حمدان» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس، گفت که تداوم مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی، عامل اصلی محافظت از قدس است.

اسامه حمدان این سخنان را در همایشی با عنوان «تحولات مسئله فلسطین در سایه عادی سازی روابط» به صورت ویدئو کنفرانس ایراد کرد. این همایش توسط جنبش «وحدت و اصلاحات» شاخه تبلیغاتی حزب عدالت و توسعه مغرب و جنبش «ابتکار مغرب برای حمایت و یاری فلسطین» در رباط پایتخت مغرب برگزار شد.

حمدان در این همایش افزود: آنچه از قدس اشغالی محافظت می‌کند، تداوم مقاومت در برابر دشمن اشغالگر است. قدس نمی‌تواند پایتخت رژیم اشغالگر باشد و هر فلسطینی از آن دفاع می‌کند.

وی ادامه: رویارویی شدید چند وقت اخیر در قدس و بیت‌المقدس، نه تنها واکنشی به تجاوزات صهیونیست‌ها و یورش آنها به مسجد الاقصی است، بلکه در چارچوب دفاع مستمر از تحولات مسجدالاقصی از زمانی قرار دارد که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تلاش کرد قدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر به رسمیت بشناسد.

این عضو ارشد حماس افزود: قدس قیام می‌کند، به حرکت در می‌آید و تأکید می‌کند که هرگز تسلیم نخواهد شد. این شهر از زمانی که پیامبر (ص) از آنجا به معراج رفت، شهری عربی و اسلامی و شهر ما و پایتخت کشورمان بوده است و فلسطینی‌ها نمی‌توانند از آن دست بردارند.

گفتنی است در ۶ دسامبر ۲۰۱۷، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، شهر قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام و روند انتقال سفارت کشورش از تل آویو به شهر قدس اشغالی را آغاز کرد.

منبع : مهر