استفاده نیروهای «هادی» از گلوله های جنگی علیه معترضان در تعز یمن

استفاده نیروهای «هادی» از گلوله های جنگی علیه معترضان در تعز یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، المیادین از تظاهرات گسترده علیه عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن، در استان تعز خبر داد.

بر اساس این گزارش؛ تظاهرات کنندگان خیابانهای اصلی شهر را بسته و خواستار کنار رفتن عبد ربه منصور هادی و دولت هستند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد: نیروهای امنیتی و افراد مسلح با لباس شخصی به سوی معترضان شلیک می کنند.

به گزارش المیادین، آنها از گلوله های جنگی استفاده می کنند.

گفتنی است که مردم جنوب یمن با بحران های معیشتی روبروهستند که بی وقفه در حال افزایش است به گونه ای که ریال یمن در بازار ارز عدن شاهد سقوط بی سابقه ای در برابر دلار بود این در حالی است که قطعی برق نیز یکی از بحران های ترسناکی است که جنوب یمن از مدتها پیش با آن درگیر است.

علیرغم بسته بودن مغازه ها و صرافی ها شهر عدن از دو هفته پیش و توقف خرید و فروش ارز ارزش ریال یمن،همچنان در حال کاهش است. این در حالی است که اتحادیه صرافان خواهان برپایی اعتصاب گسترده در اعتراض به سقوط بهای ارز و وضعیت اقتصادی بحرانی کشور است .

روز شنبه نیز صدها نفر در شهر تعز در مرکز یمن برای محکوم کردن وضعیت اقتصادی و معیشتی و کاهش ارزش پول تظاهرات برگزار کرده و خواهان برکناری دولت هادی شدند.

چندین منطقه در استانهای عدن ،لحج،شبوه و حضرموت درشرق کشور هفته گذشته شاهد اعتراض های مردم خشمگین وآتش زدن لاستیک خودروها و بستن خیابانها و راههای اصلی در اعتراض به بحرانی شدن وضعیت اقتصادی و معیشتی و کاهش سطح خدمات بود دراین اعتراض ها ، درگیری هایی با نیروهای امنیتی به وجود آمد که به کشته شدن ۵ نفر و زخمی شدن ۱۰ نفر در دو استان عدن و حضرموت منجر شد.

منبع : مهر