افزایش قیمت گرانول پی وی سیتهران در یک هفته

افزایش قیمت گرانول پی وی سیتهران در یک هفته

شاید برای افرادی که در صنعت پلاستیک و پلیمر فعالیت دارند نام گرانول را زیاد شنیده اند گرانول یک ماده اولیه برای تولید محصولات پلاستیکی همچون بطری پت است که به صورت پی وی سی نرم نیز عرضه می شود.

قیمت نسبتا خوب این محصول و داشتن مزیتهای فراوانی که دارد توانسته جای خود را در بین تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی به خوبی باز نماید هرچند برای تهیه و تولید پلاستیک از اشکال دیگری چون: پودری و پرک نیز می توان بهره برد اما گرانول به دلایل موجه ای در صدر میدان قرار دارد.

حال بیایید با هم به این مطلب بپردازیم که اصلا گرانول چیست؟ چه کاربردهایی دارد و چگونه تولید می شود؟

در بسیاری از موارد به این نکته اشاره شده است که گرانول یک ماده پلیمری است اما این موضوع از پایه اشتباه می باشد چرا که همانطور که در سایت آراد برندینگ گفته شده است، گرانول اسم یک ماده پلیمری نیست بلکه شکلی از آن است که به صورت پودری و دانه ای به مصرف رسیده و کاربردهای مختلفی از آن می گردد.

امروزه هر جا را که بنگریم ردپایی از پلاستیک پیدا می کنیم از لوازم خانه و آشپزخانه گرفته تا محصولات سرویسهای بهداشتی، میز و صندلیهای حیاط و غیره.

بدیهی است تولید این محصولات به موادی نیازمند است که آنها را به این شکل و شمایل در بیاورد در حقیقت مواد اولیهی موارد اشاره شده به گرانول احتیاج دارند که در این مقاله به شرح کامل آن می پردازیم.

گرانول پی وی سی تهران

کارخانه جاتی که مواد بازیافتی مختلفی را به مواد پلیمری تولید می کنند در کشور ما فراوان هستند گرانول پی وی سی اصفهان و تهران یکی از تولیدات مختص این کارخانه جات می باشد که در بهترین کیفیت تولید شده و در بستری مناسب مورد استفاده قرار می گیرد از آن جایی که این محصول از مواد بازیافتی تولید می شود بسیار برای طبیعت مفید است زیرا جمع ‌آوری این مواد بازیافتی از طبیعت می تواند باعث پاکسازی محیط زندگی شود و رها کردن این مواد می ‌تواند آسیب جدی به طبیعت وارد کند بنابراین کارخانجات مواد را جمع‌ آوری می ‌کنند و برای تولید گرانول به کار می برند.

گرانول با رنگهای مختلفی تولید می شوند و انتخاب مشتریان اغلب به رنگ شفاف است چون آنها می ‌دانند که گرانول شفاف بدون هیچ گونه مواد افزودنی است و برای تولید بیشتر مواد مصرفی از گرانول باید استفاده نمود از گرانول شفاف در صنعت پزشکی و کشاورزی بسیار فراوان مورد استفاده قرار می گیرد همچنین در بسته بندی مواد غذایی کارایی دارد انواع کیسه های فریزر با این مواد تولید می شوند که برای بسته بندی مواد غذایی کارایی داشته باشند.

اگر با دقت به اطراف خود نگاه کنیم می توانیم گرانول پی وی سی تهران را به راحتی پیدا کنیم با مطالبی که در این مقاله بیان کردیم به خوبی می توانید انواع گرانول را در اطراف خود ببینید و در مورد آن اطلاعات درستی را ارائه دهید بسیاری از کارخانجات پلاستیک سازی مواد اولیه احتیاج دارند و برای خرید آن اقدام می کنند و همواره به دنبال بهترین نوع این مواد هستند و خوشبختانه کارخانجات نیز توانسته اند با فناوریهای جدید و علم روز این مواد را با کیفیت خوبی که دارند تولید کنند و در تناژ بالایی به فروش برسانند.

گرانول پی وی سی نرم

مهمترین دلیلی که باعث شده از گرانول به عنوان یک ماده اولیه در تهیه محصولات پلاستیکی استفاده شود، سهولت استفاده از آن است گرانولهای پی وی سی نرم بر خلاف پودرها در هوا پراکنده نمی شوند، آلودگی محیط را به دنبال نداشته و هدر رفت ندارند امروزه سیستم شکل دهی پلاستیکها نیز تغییر پیدا کرده و دستگاه ها طوری طراحی شده اند که بهتر است از مواد اولیه گرانولی استفاده گردد این مسئله ی مهم موجب گشته تا تولیدکنندگان گرانول را به پودر ارجح دانسته و به جای حالت پودری از شکل گرانولی آن استفاده نمایند با ذوب کردن گرانولها و شکل دهی آنان می توان محصولات پلیمری را تولید و به بازار عرضه نمود.

گرانولها به چند دسته تقسیم می شوند؟

دسته ی اول گرانول پلی اتیلن هستند که ساختاری کریستالی دارند پلی اتیلنهای استفاده شده نیز به گریدهای سبک، متوسط، سنگین و وزن مولکولی بسیار بالا تقسیم می گردند.

گرانولهای پلی پروپیلن که به دو دسته ی هموپلیمر و کوپلیمر تقسیم شده اند نیز یکی دیگر از دسته های گرانولها مثل گرانول پی وی سی نرم محسوب می شوند گرانولهای پلی اتیلن و پلی پروپیلن یکی از بهترین گرانولها به شمار می روند.

گرانولهای پلی کربنات نوعی پلیمر شفاف هستند که نور را از خود عبور می دهند از این محصول برای تولید محصولاتی چون: چراغ خودرو، قطعات پلاستیکی لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و دیگر موارد مورد نیاز استفاده می گردد با تمام ویژگیهای خوب گرانول پلی کربنات ترک خوردگی بالای این محصول از نقاط ضعفش به حساب می آید.