انتشار مشخصات مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴

انتشار مشخصات مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴

فرارو: با فرا رسیدن ماه آوریل، شایعات در خصوص جدیدترین لپ تاپ مایکروسافت، Surface Laptop 4، بیش از پیش افزایش یافت. در حال حاضر این امر قطعی به نظر می‌رسد که این لپ تاپ جدید قرار است در اواخر ماه آوریل عرضه خواهد شد، اما این تمام اطلاعات منتشر شده درباره Surface Laptop 4 نیست و در روز‌های اخیر اطلاعات زیادی درباره مشخصات، مدل‌ها و قیمت این محصول در رسانه‌ها منتشر شده است.

به گزارش فرارو به نقل از وبسایت tomsguide، اگرچه این روزها، همه جا سخن از تاریخ عرضه Microsoft Surface Laptop 4 است، با این وجود اطلاعات دیگری از مشخصات اصلی این لپ تاپ نیز به موازات تاریخ عرضه، در حال انتشار است. نخستین اطلاعات منتشر شده مربوط به پردازنده‌های این لپ تاپ است که از پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل و پردازنده‌های جدید سرفیس ادیشن AMD بهره می‌گیرد. همچنین این اطلاعات نشان می‌دهد که Surface Laptop 4 با طراحی تازه‌ای ارائه نخواهد شد و از نظر ظاهری شباهت زیادی با سرفیس لپ‌تاپ ۳ خواهد داشت. اطلاعات دیگری در خصوص نمایشگر این لپ تاپ، قابلیت‌های اتصال و نوع گرافیک آن نیز منتشر شده است، بنابراین قصد داریم تا در ادامه شما را با مهمترین اطلاعات Microsoft Surface Laptop 4 که تاکنون منتشر شده است، آشنا سازیم.

تاریخ عرضه مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴

مایکروسافت از همان ابتدا هیچ اشاره‌ای به زمان عرضه Microsoft Surface Laptop 4 نکرد، اما با گذشت چند زمان، بسیاری از کارشناسان پیش بینی کردند که در اواخر سپتامبر یا اکتبر 2020 با این لپ تاپ مواجه خواهیم شد که البته مشخص است که این اتفاق نیفتاده است. با این همه در یکی از نشت‌های مایکروسافت سرفیس پرو 8، به این نکته اشاره شده بود که از دستگاه هیبریدی ویندوز 10 در پاییز رونمایی خواهد شد و Surface Laptop 4 نیز می‌تواند در ماه آوریل عرضه شود. به نظر می‌رسد که این درز اطلاعات تا حدود زیادی اعتبار دارد و Surface Laptop 4 باید در ماه آوریل وارد بازار شود. همچنین مایکروسافت ضمن ارائه اطلاعات انبار‌های نگهداری خود، اشاره‌ای به Surface Laptop 4 کرد که حکایت از قریب الوقوع بودن عرضه این محصول دارد.

 

انتشار مشخصات مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴

قیمت مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴

با توجه به اینکه مایکروسافت حتی به وجود لپ تاپ Surface Laptop 4 اذعان نکرده است، جای تعجب نیست که در مورد قیمت لپ تاپ جدید این شرکت نیز اطلاعات دقیقی در دست نیست. اما این بدان معنا نیست که ما از قیمت این محصول کاملاً بی خبر هستیم. بر این اساس، قیمت این لپ‌تاپ با نمایشگر ۱۳.۵ اینچی مجهز به پردازنده نسل یازدهم اینتل احتمالا رقمی بین ۱۷۸۳ تا ۲۲۵۹ دلار خواهد بود. نسخه دیگری با پردازنده AMD نیز قیمتی در محدوده ۱۳۶۷ تا ۱۶۶۴ دلار خواهد داشت. همچنین تنها دو مدل از نسخه ۱۵ اینچی به همراه پردازنده اینتل عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها ۲۳۷۸ و ۳۲۱۱ دلار تعیین شده‌اند. از طرفی دیگر برای مدل پردازنده Ryzen 7SE نیز قیمت متفاوتی در نظر گرفته شده که قیمت این مدل بین ۱۷۸۳ تا ۲۲۵۹ دلار خواهد بود.

مشخصات اصلی مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴

یکی از بزرگترین تغییراتی که Microsoft Surface Laptop 4 قرار است در زیر شاسی آن ایجاد شود. مایکروسافت تقریباً به طور حتم قرار است داریو‌های این لپ تاپ را به پردازنده‌های فوق العاده و با قابلیت تعویض سریع مجهز کند. همچنین همان افشا کننده تاریخ عرضه Surface Laptop 4، می‌گوید که این لپ تاپ از پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل i5-1145G7 یا i7-1185G7 و Ryzen 5-4680U یا Ryzen 7، 4980U ای‌ام‌دی بهره می‌برد.

اما دو تراشه Ryzen از جدیدترین خانواده Ryzen 5000 نیستند، که این ممکن است برخی را ناامید کند. در واقع این واقعیت که این پردازنده در محدوده جریان اصلی AMD Ryzen 4000 نیستند، نشان می‌دهد که تراشه‌های ویژه “Surface Edition” مانند Surface Laptop 3 هستند. این اطلاعات نشان می‌دهد که اگر قدرتمندترین Surface Laptop 4 را می‌خواهید، باید نمونه Intel را انتخاب کنید. بالاترین نمونه نیز، ظرفیت 1 ترابایتی SSD و گزینه 32 گیگابایتی رم خواهد بود که ظاهراً فقط در مدل‌های رده بالای اینتل موجود است.

در مورد گرافیک، گفته می‌شود که مدل‌های اینتل از Iris Plus Graphics 950 یکپارچه استفاده می‌کنند، در حالی که مدل‌های AMD از گرافیک Radeon استفاده می‌کنند. ما امیدواریم که مایکروسافت با Surface Laptop 4 از تجربه عملکرد نچندان عالی سرفیس لپ تاپ 3 در گرفته باشد و حتی اگر از جدیدترین تراشه‌های AMD Ryzen استفاده نکند، عملکرد دستگاه به شکل قابل توجهی ارتقا دهد. از آنجا که تراشه‌های Ryzen 5 در مشخصات اصلی از معماری Zen 2 استفاده می‌کنند، حداقل می‌توان انتظار داشت که تراشه‌های Surface Laptop 4 از تراشه‌های قدیمی Ryzen که در لپ تاپ 15 اینچی موجود وجود دارد، بهتر عمل کنند. با این حال اینکه این تراشه‌ها فقط برای لپ تاپ 15 اینچی Surface Laptop 4 خواهد بود یا اینکه به مدل 13 اینچی نیز خواهد رسید، مشخص نیست.

در مورد حافظه و ذخیره سازی، ما پیش بینی می‌کنیم که هر دو نسخه از Surface Laptop 4 با گزینه‌های ارائه شده برای Surface Laptop 3 یکسان باشد. رم دستگاه احتمالاً از 8 گیگابایت شروع می‌شود و تا 32 گیگابایت افزایش می‌یابدو با توجه به توسعه بازی‌ها و فایل‌های ویدئویی، تعجب نخواهیم کرد اگر 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی به گزینه اصلی Surface Laptop 4 تبدیل شود، در حالی که مدل‌های بالاتر با 1 ترابایت حافظه داخلی عرضه خواهند شد.

 

انتشار مشخصات مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴

طرح مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴

همانطور که پیش از این اعلام شده بود، سرفیس لپ‌تاپ ۴ در دو مدل با نمایشگر ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی عرضه خواهد شد. طراح Surface Laptop در حال حاضر برای مدت سه سال با ما همراه بوده و اگرچه نمی‌توان این مدت زمان را طولانی دانست، اما به نظر می‌رسد، با اندک تغییراتی شاهد ادامه همین روند خواهیم بود. درواقع اطلاعات درز شده تاکنون حاکی از آن نیست که مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 4 طراحی جدیدی انجام خواهد داد. اما یک احتمال وجود دارد که مایکروسافت کمی طراحی قبلی را توسعه دهد و پشتیبانی از Thunderbolt 3 برای پورت USB-C را اضافه کند، که به طور عجیبی در لپ تاپ Surface 3 وجود نداشت.

انتظار می‌رود همان رنگ‌های قبلی Surface Laptop 3 نیز در این مدل وجود داشته باشند، اما ارائه رنگ‌های جدید برای نسخه 15 اینچی این لپ تاپ دور از انتظار نیست. از آنجا که صفحه کلید هر سه نسل از Surface Laptop با استقبال کاربران روبرو شده است، ما انتظار داریم که Surface Laptop 4 نیز دارای یک صفحه کلید ستاره‌ای با بازخورد لمسی 1.3 میلی متری باشد که پیش از این توسط Surface Laptop 3 ارائه شده بود.

بلندگو‌هایی که از طریق صفحه کلید صدا را منتشر می‌کنند، یک ویژگی زیبا در Surface Laptop 3 بود، اما این امکان برای مایکروسافت وجود دارد که بلندگو‌های قدرتمندی را در دو طرف صفحه کلید Surface Laptop 4 قرار دهد تا MacBook Air و MacBook Pro 16 را به چالش بکشد. با این حال، چنین طراحی ممکن است زیبایی لپ تاپ مایکروسافت را از بین ببرد. همچنین بهره گیری از خنک کننده‌های ارتقاء یافته می‌تواند سرفیس لپ تاپ 4 را قادر به عملکرد بهتری نسبت به نمونه‌های قبلی، وادارد.