انواع ویزاهای ترکیه

انواع ویزاهای ترکیه

در این مقاله می خواهیم با انواع ویزاهای ترکیه از جمله ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و ویزای گردشگری آن آشنا شویم. اما ابتدا باید بدانیم که برای رفتن به کشور ترکیه ویزا لازم است یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا پایان متن همراه ما باشید.

آیا ترکیه ویزا می خواهد؟

سؤال بسیاری از افراد است که آیا سفر به ترکیه ویزا می خواهد؟ اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، برخی کشور ها برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا دارند و برخی دیگر بدون داشتن ویزا هم سفر می کنند. ایران هم جز همین کشور ها می باشد و ایرانیان می توانند به راحتی بدون داشتن ویزا به این کشور توریستی سفر کنند. شایان ذکر است که پاسپورت شما باید ۶ ماه یا بیشتر اعتبار داشته باشد و حداکثر سه ماه می توانید در ترکیه اقامت داشته باشید. 
اما باید این را هم در نظر بگیریم که برای کسانی می باشد که قصد گردشگری در این کشور را دارند و در واقع فقط ویزای توریستی اجباری نیست. اگر قصد ادامه تحصیل، کار و اقامت در کشور ترکیه را دارید، باید ویزای مرتبط را دریافت نمایید.کشور ترکیه ویزاهای مختلفی را ارائه می دهد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

ویزای توریستی ترکیه 

ایران و ترکیه دو کشور همسایه هستند که سال هاست پیوند هایی با یکدیگر دارند. به همین دلیل هر کدام برای سفر و ورود به خاک همدیگر نیاز به ویزای توریستی ندارند. و همانطور که گفته شد با داشتن پاسپورتی که حداقل ۶ ماه مهلت دارد می توانید حداکثر ۳ ماه در کشور ترکیه اقامت داشته باشید. علاوه بر آن می توانید با یادگیری زبان ترکی استانبولی به راحتی با مردمان ترکیه ارتباط برقرار کنید. با انتخاب بهترین آموزشگاه این زبان شیرین را بیاموزید تا در سفر نیاز هایتان را بر آورده کنید.

ویزای تحصیلی ترکیه

در کشور ترکیه با پیشرفت مسائل بهداشتی و درمانی، افراد زیادی تمایل دارند برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی به این کشور مهاجرت کنند. همچنین دانشگاه های معتبر در زمینه مد هم افراد زیادی را به خود جذب کرده اند. به همین ترتیب تعداد زیادی از مردم به دنبال اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستند. ویزاهای تحصیلی کشور ترکیه برای اهداف متفاوتی اخذ می شوند:
۱)ابتدا باید پذیرش خود را از یک دانشگاه و یا مؤسسات آموزشی ترکیه دریافت کنید. 
۲)سپس برای تشکیل پرونده تحصیلی به سفارت ترکیه در ایران مراجعه کنید.
۳)مدارک مورد نیاز برای تکمیل پرونده را ارائه دهید.
۴)پرونده شما بررسی می شود و ویزا تعیین می گردد که این بخش حدود ۳ تا ۱۵ روز به طول می انجماد.
۵)سپس مجوز اقامت موقت در ترکیه را دریافت کنید. 
زبان ترکی استانبولی

ویزای گردشگری ترکیه

اخذ ویزای گردشگری ترکیه یکی از راه های اقامت توریستی می باشد. مهلت ویزای گردشگری ترکیه تا ۳ ماه اقامت بدون ویزا است. به همین خاطر نیازی به اخذ ویزای گردشگری نمی باشد. البته این امر برای مردمان برخی کشور ها از جمله ایران برقرار است. همانطور که گفته شد زبان ترکی استانبولی، زبان رسمی کشور ترکیه می باشد که با یادگیری آن می توانید سفری راحت تر داشته باشید.