اولین نشست ستاد بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ برگزار شد

اولین نشست ستاد بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، در ابتدای این نشست کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک خاطر نشان کرد: این نشست اولین جلسه رسمی ستاد بازی های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ است و البته پیش از این و در خلال جلسات ستاد بازی های هانگژو و … در خصوص این بازی ها نکاتی مطرح و پیگیری شده است.

وی افزود: در سالهای اخیر رقابت در عرصه ورزش به دو معنا تعریف شده؛ اول رقابت بین ورزشکاران که تلاش برای کسب نتیجه بهتر و … است و دوم رقابت در اندیشه های مدیریتی کشورها. بدین معنی که اگر تجزیه و تحلیل دقیقی داشته باشیم، متوجه می شویم که عملکرد یک ورزشکار صرفا در کار تخصصی و فنی خلاصه نمی شود و در مواردی سیاست و تدبیر درست کشورها در انتخاب، آماده سازی و سازماندهی ورزشکاران، عامل دیگر در موفقیت نهایی بوده است.

کارگری گفت: ایجاد این دو فضای رقابتی و مدیریتی، کار را برای افرادی که پارالمپیک برای آنها مهم است، دشوارتر از پیش می کند. از این رو می بایست در سیاست های اتخاذ شده در انتخاب ورزشکاران دقت های لازم را کرد و با درایت و شجاعت تصمیم گرفت و نیز در عین حال می بایست بازنگری هایی در برخی از سیاست ها صورت پذیرد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: سال آینده به لحاظ برگزاری رویدادهای کسب سهمیه بازی های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، سال مهمی است و بعد از هانگژو، بلافاصله اردوهای پاریس آغاز خواهند شد و البته هم اکنون نیز می بایست در تعدادی از رشته ها، اردوهای پاریس را در قالب اردوهای هانگژو ببینیم و به صورت ترکیبی برگزار شوند. به همین منظور بود که اصرار داشتیم ستاد بازی های پاریس پیش از سال جدید برگزار شود.

وی گفت: کمیته برگزاری این بازی ها به صورت فعال و منظم مشغول آماده سازی و انجام مقدمات مورد نیاز است و مطالبات خود از کمیته های ملی پارالمپیک کشورهای شرکت کننده را نیز دنبال می کند. بر اساس اطلاعات واصله، این بازی ها از ۱۸ شهریور تا ۷ مهر سال ۱۴۰۲ در ۲۲ رشته ورزشی برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست سعید سلگی مدیرفنی کمیته ملی پارالمپیک گزارشی جامعی شامل بررسی ۹ دوره حضور ایران در بازی های پارالمپیک، مقایسه نتایج حاصله از بازی های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ و توکیو ۲۰۲۰، بررسی شرایط اصلی ترین و نزدیک ترین رقبای ایران در جدول رنکینگ بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، بررسی فرصت ها و راهکارهای پیشنهادی، بررسی افزایش شانس مدال آوری در رشته هایی که در آنها موفقیت حاصل شده و … ارائه نمود.

سلگی در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس سیاست کیفی گرایی، اولویت بندی ورزشکاران برای اعزام بر اساس شانس مدال آوری آنها خواهد بود. افزون بر اینکه حمایت ویژه ای از بانوان خواهیم داشت و بانوان ورزشکار اولویت چهارم و نیز ورزشکاران جانباز اولویت چهارم نیز تحت حمایت های مورد نظر قرار خواهند گرفت.

جوانمردی، سرپرست دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک نیز ضمن ابراز خرسندی از وجود برنامه منسجم در کمیته ملی پارالمپیک و اراده حاکم بر این کمیته برای اجرایی نمودن این برنامه ها، بر لزوم استفاده هر چه بیشتر از علم در مباحث پیش رو و نیز حرکت به سمت دانش بنیان کردن امورد تاکید نمود.

در این نشست دیگر اعضای ستاد ازجمله اسبقیان، اشرفی، کهتری، هادیزاده و افروزه نیز دیدگاههای خود را در زمینه مباحث مطرح شده ارائه نمودند و دکتر کارگری نیز بر لزوم ارائه تحلیل های دقیق تر از شرایط فنی، برطرف کردن نقاط ضعفی که از آسیب شناسی بازیهای توکیو ۲۰۲۰ استخراج شد، رصد دقیق فرصت های کسب سهمیه، برآورد بودجه های مورد نیاز، برنامه های فرهنگی و اقدامات پشتبیانی در جلسات پیش رو تاکید نمود.