بارش باران در بیش از ۱۹ شهر خوزستان/ سامانه بارشی همچنان فعال است

بارش باران در بیش از ۱۹ شهر خوزستان/ سامانه بارشی همچنان فعال است

محمد سبزه زاری به خبرنگار مهر گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی همچنان در استان فعال است و تا اواخر روز سه شنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط تا شدید گاهی تند بادهای لحظه‌ای در اغلب مناطق استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه این سامانه نیز سبب بارش تگرگ در مناطق مستعد وبارش برف در ارتفاعات استان خواهد شد، خبر داد: در این ایام با توجه به کاهش دمای هوا در بعضی ساعات احتمال وقوع پدیده مه یا مه رقیق به ویژه در مناطق کوهستانی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به حجم بارش‌ها آب‌گرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌های کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود و از روز چهارشنبه روند کاهش محسوس دما به ویژه دمای صبحگاهی در استان وجود دارد.

سبزه زاری گفت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۲۳.۲ و دهدز با ۵.۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان گزارش شده و در همین مدت نیز حداکثر دمای اهواز به ۲۱.۱ و حداقل به ۱۶.۱ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

دزپارت و امیدیه پر بارش ترین شهرهای خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: در شبانه روز گذشته میزان بارندگی در دزپارت ۵۷.۳ و در امیدیه ۵۳.۵ میلی متر گزارش شده است.

محمد سبزه زاری افزود: همچنین در این مدت نیز میزان بارش باران در بهبهان ۵۱.۸، آغاجاری ۵۰.۵، رامهرمز ۴۸.۲، بندر ماهشهر ۴۷، ایذه ۴۲،۸، شادگان ۴۰.۲، لالی ۳۴.۱ میلی متر باران ثبت شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت نیز میزان بارندگی در آبادان ۲۶.۱، هندیجان ۲۲.۶، شوشتر ۲۰، حسینیه اندیمشک ۱۷.۴، مسجدسلیمان ۱۷، گتوند ۱۱.۷، اهواز ۸.۹، کشاورزی اهواز ۶.۸، دزفول صفی آباد ۶.۲، شوش ۵ و بستان ۰.۳ میلی متر گزارش شده است.

منبع : مهر