بهترین بهره را از پتانسیل کاراته ایران می‌بریم/ داوری‌ها خوب بود

بهترین بهره را از پتانسیل کاراته ایران می‌بریم/ داوری‌ها خوب بود

مهدی جعفری سرمربی تیم ملی کاراته جوانان گفت: با توجه به دوری دو ساله کاراته کاهای رده سنی پایه از میادین بین المللی کار سختی در مسابقات قهرمانی آسیا پیش رو داریم، ولی خدا را شکر با پتانسیل بالای کاراته ایران، هر کاری شدنی است، به شرط آنکه هدف گذاری کرده و برای تحقق آن سخت تلاش کنیم.

وی افزود: در دو سال گذشته پاندومی کرونا باعث لغو رقابتهای بین المللی یکی بعد از دیگری توسط فدراسیون جهانی شد. شرایط حاد کشورمان در این زمینه نیز مزید بر علت شد که در رده‌های سنی پایه کاراته کاها از تاتامی مبارزه دور باشند، اما این بهانه نیست و ما باید در مدت زمان باقی مانده تا رقابتهای قهرمانی آسیا با وجود زمان اندک، برنامه‌های تمرینی خود را جدیت تمام پیگیری کنیم.

جعفری ادامه داد: فدراسیون کاراته آسیا خیلی دیر زمان و مکان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا را اعلام کرد. چند بار میزبان انتخاب شد و بعد از آن کرونا باعث تغییر برنامه‌ها شد. با این وجود غیر از چند کشور، شرایط برای سایر کشورها یکسان است و باید با آمادگی بالا وارد این رویداد بزرگ شویم.

سرمربی تیم ملی جوانان ادامه داد: سال آینده ترکیه در شهر قونیه میزبان رقابتهای جهانی است و از همین رقابتهای آسیایی برنامه خود را برای حضوری موفق در این رقابتها آغاز کرده ایم. واقعاً جوانان با آتیه‌ای داریم که دسترنج تلاش مربیان دلسوز و زحمت کشی هستند که در باشگاه‌ها برای سربلندی کاراته بی منت تلاش می‌کنند و با این وجود مسئولیت ما سنگین‌تر می‌شود تا وظیفه خود با بهترین شکل و حساسیت بالا به سرانجام برسانیم.

وی در ضمن تشکر از فدراسیون که با شرایط بسیار ستخت کشور جهت آماده سازی و اعزام تیم تلاش می‌نماید اظهار داشت: مرحله نهایی رقابتهای انتخابی با کیفیت خوبی برگزار شد. نکته مثبت این رقابتها قضاوت خوب و کم نقص داوران بود که باعث شد مسابقات در عین شفافیت برگزار شده و شایسته‌ها به ترکیب تیم ملی برسند که جای دارد از کمیته داوران و داوران قضاوت کننده در این مسابقات تقدیر و تشکر کنیم.

منبع : مهر