بهترین وکیل دیوان عدالت اداری را چطور پیدا کنم؟

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری را چطور پیدا کنم؟

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری کیست و چگونه می‌توان او را پیدا کرد؟ آیا وکیل متخصص دیوان عدالت اداری پرونده من را می‌پذیرد؟ هزینه وکیل دیوان عدالت اداری چقدر است؟ در ادامه این راهنما ضمن پاسخ به پرسش‌های مذکور، به طور کل با وکیل دیوان عدالت اداری، دیوان عدالت اداری، وظایف و اختیارات وکلای دیوان و جنبه‌های مختلف این بحث آشنا می‌شویم. وکلای دیوان عدالت اداری ازجمله مهم‌ترین وکلا در جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند که در زمینه پیگیری شکایات و اعتراضات وارده علیه ارگان‌های دولتی و سازمان‌های مختلف نقش بسیار مهم و پررنگی را ایفا می‌کنند. اما پیدا کردن بهترین وکیل دیوان می‌تواند امری چالش‌برانگیز و دشوار باشد؛ چرا که تعداد وکلای دیوان عدالت اداری در ایران بسیار زیاد است و قاعدتاً تمامی آن‌ها به یک اندازه بر مقررات و پیچ و خم‌های دیوان عدالت اداری اشراف ندارند. بنابراین چطور می‌توان بهترین وکیل دیوان را پیدا کرد؟


ارتباط دیوان عدالت اداری و وکیل دیوان


مطابق اصل یکصد و هفتاد و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مرجع قضائی دیوان عدالت اداری به منظور پیگیری شکایات وارده علیه تخلفات اداری و احقاق حقوق پایمال شده اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی تأسیس شده است. هدف اصلی از تشکیل دیوان عدالت برابرسازی حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی با اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی می‌باشد. به مثال زیر توجه فرمائید:
فرض کنید به یک اداره دولتی به منظور انجام امری مهم مراجعه کرده‌اید و توقع دارید که کار شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام پذیرد. مأمورین واحدی که به آن رجوع کرده‌اید بنا به دلایلی از قدرت سازمانی خود استفاده کرده و خلاف قانون رفتار می‌کنند. در نتیجه حقوق مسلم و قانونی شما در این مورد ضایع می‌شود. (این یک مثال ساده و واضح است.) در چنین شرایطی به منظور احقاق حقوق تضییع شده خود می‌توانید به دیوان عدالت اداری مراجعه نمائید.
بهترین وکیل دیوان عدالت اداری فردی است که در این زمینه می‌تواند به افراد کمک کند. در واقع وکلای دیوان عدالت اداری افرادی هستند که در حوزه دیوان عدالت و مقررات حاکم بر آن به صورت تخصصی تحصیل کرده و تجارب گوناگونی در این حوزه کسب کرده‌اند؛ از این رو می‌توانند در روند دادرسی پرونده‌های مرتبط با دیوان عدالت اداری نقش موثری را ایفا کنند.


وظایف بهترین وکیل دیوان عدالت اداری


وظایف وکلای دیوان عدالت اداری در چارچوب اختیارات آن‌ها مشخص می‌شود؛ به این ترتیب می‌توان گفت که اختیارات وکلای دیوان عدالت اداری یکسان بوده و تنها هوش و ذکاوت آنان سبب ایجاد تفاوت‌ها می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع که رسیدگی به شکایات، اعتراضات و دادخواست‌ها در دیوان عدالت اداری به صورت غیرحضوری انجام می‌پذیرد، بدون شک نحوه نگارش دادخواست بسیار حائز اهمیت است. در واقع لازم است بدانید که متن دادخواست و مستندات تأثیر زیادی در رأی نهایی دیوان عدالت اداری دارد. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف بهترین وکیل دیوان عدالت اداری تنظیم لایحه به‌گونه‌ای است که قضاوت در دیوان عدالت اداری به نفع موکل تمام شود.


وظیفه بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در پرونده فوت بیمه شده قبل از بازنشستگی


قوانین حاکم بر دیوان عدالت اداری از پیچیدگی‌های خاصی برخوردارند که به منظور استفاده صحیح از هر ماده و تبصره می‌بایست از کمک وکیل متخصص دیوان عدالت اداری بهره‌گیری کرد. به مثال زیر توجه فرمائید:
فردی بعد از مدت کوتاهی از بیمه شدن فوت می‌کند. در چنین شرایطی چه تصمیمی در رابطه با بیمه این فرد گرفته می‌شود؟ آیا با او همانند فردی که سال‌های زیادی بیمه شده است رفتار می‌شود؟ چگونه بیمه بر اساس ماه مشخص می‌شود؟
برای تمامی پرسش‌های فوق شما میتوانید به وبسایت کانون وکلای دیوان مراجعه نمایید، پاسخ‌های قانونی با مدرک و دلیل وجود دارد، تنها باید تجربه و دانش کافی در رابطه با قانون، ماده و تبصره داشت. حق بیمه به فوت بیمه شده پیش از بازنشستگی تنها زمانی به افراد تعلق می‌گیرد که حداقل ۱ سال حق بیمه خود را پرداخت کرده باشند یا به عبارت دیگر سابقه یک سال بیمه داشته باشند. البته میان‌برهای قانونی در این بین وجود دارد که می‌توان از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کرد.
اما آن چیزی که اهمیت دارد این است که تنها افرادی از موارد و تبصره‌های قانونی باخبرند که در این حیطه به صورت تخصصی در حال فعالیت باشند. بهترین وکیل دیوان عدالت اداری از تمامی تبصره‌های قانونی آگاهی کامل داشته و می‌تواند از آن‌ها به عنوان میان‌برهای قانونی به نحو احسن بهره‌گیری کند. در واقع می‌توان گفت یکی از وظایف وکیل دیوان عدالت اداری این است که در صورت عدم پذیرش مدارک افراد به منظور دریافت حقوق فوت بیمه قبل از بازنشستگی، بتواند از طریق قانون و استفاده از ادله‌های محکمه پسند عمل کند.


هزینه بهترین وکیل دیوان عدالت اداری


یکی از پرتکرارترین سوالاتی که در زمینه دیوان عدالت اداری و وکلای دیوان مطرح می‌شود در رابطه با هزینه بهترین وکیل دیوان عدالت اداری است. دوستان در رابطه با میزان حق‌الوکاله وکلای دیوان عدالت اداری نمی‌توان هیچ رقم مشخصی را تعیین کرد؛ چرا که فاکتورهای مختلفی در میزان حق‌الزحمه وکلای دیوان عدالت اداری تأثیرگذار است.
از جمله فاکتورهای تأثیرگذار بر میزان هزینه بهترین وکیل دیوان عدالت اداری می‌توان به مواردی مثل موضوع پرونده، مدت زمان اتمام آن به صورت تقریبی، میزان تجربه وکیل موردنظر و… اشاره داشت. اگر قصد دارید پرونده حقوقی خود را به وکیل دیوان عدالت بسپارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا با وکیل مورد نظر ارتباط برقرار کرده و در طی جلسات مشاوره در رابطه با این موضوع با وی صحبت کنید. لازم به ذکر است که وکلای دیوان عدالت در طی جلسات مشاوره به تمامی سوالات شما در رابطه با روند رسیدگی به پرونده، میزان حق‌الزحمه و… پاسخ خواهند داد.


ضرورت مشاوره با بهترین وکیل دیوان عدالت اداری

کمک گرفتن از وکیل دیوان عدالت اداری کاملاً اختیاری بوده و هیچ‌گونه اجباری از سوی دادگاه بر این موضوع نیست. اما آن چیزی که باعث می‌شود مشورت با وکیل دیوان عدالت اداری به یک امر ضروری تبدیل شود، روند دادرسی پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری است.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، جریان رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری در مقایسه با سایر محاکم کمی متفاوت است؛ بنابراین توصیه می‌شود به منظور دریافت نتیجه مطلوب از کمک بهترین وکیل دیوان عدالت اداری استفاده نمائید. توجه داشته باشید که وکلای دیوان عدالت در رشته حقوق عمومی تحصیل کرده و خیلی خوب بر مقررات دیوان عدالت اداری اشراف دارند و می‌دانند در چه زمانی باید چه اقدامی انجام شود. در واقع می‌توان گفت که وکلای دیوان در جریان رسیدگی به پرونده بسیار محتاطانه رفتار کرده و محافظه کار هستند. استفاده از کمک وکیل دیوان عدالت می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد؛ چرا که می‌توانید از دانش و تجارب آنان بهره‌مند شوید.
حضور وکیل دیوان عدالت در روند رسیدگی به پرونده می‌تواند سبب افزایش سرعت جریان دادرسی و همچنین بالا رفتن احتمال موفقیت پرونده شود. جالب است بدانید هزینه‌ای که می‌بایست بدون حضور وکیل در روند پیگیری شکایت خود در دیوان عدالت اداری صرف کنید در مقایسه با میزان حق‌الزحمه‌ای که باید به وکیل بپردازید بسیار بیشتر است! بنابراین توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از اتلاف زمان و پول خود از کمک بهترین وکیل دیوان عدالت بهره‌مند شوید.
چنانچه به دنبال وکیل متخصص دیوان عدالت اداری هستید و نمی‌دانید که چطور به وی دسترسی پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به وب‌سایت «کانون وکلای دیوان» بزنید. کانون وکلای دیوان یکی از بهترین مراجع دسترسی به وکلای حرفه‌ای دیوان عدالت اداری محسوب می‌شود که می‌تواند از اتلاف زمان و هزینه شما عزیزان جلوگیری نماید.
منبع: وبسایت تهران وکیل