بهترین گوشی از نظر دوربین در بازار ایران

بهترین گوشی از نظر دوربین در بازار ایران

با توجه به اینکه امروزه قیمت دوربین های عکاسی افزایش چشمگیری داشته، خرید یکی از آن ها برای بسیاری از افراد تبدیل به یک رویا شده است. از همین رو اغلب افراد به عکاسی با گوشی روی آورده اند. اغلب گوشی های جدید از دوربین های باکیفیت برخوردار هستند و کمک می کنند تا تصاویر زیبا و خوبی را ثبت کنید؛ اما اگر قصد دارید تا این کار را به صورت حرفه ای تر انجام دهید، باید بهترین گوشی ها از نظر دوربین را بشناسید. در ادامه قصد داریم تا شما را بیشتر با این مدل از گوشی ها آشنا کنیم.

عکاسی با گوشی

با وجود ارائه آپشن های متفاوت در دوربین های گوشی ها جدید، امروزه خرید دوربین عکاسی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است؛ چراکه در اغلب مواقع دوربین گوشی می تواند نیازکاربران را برآورده کند، مگر اینکه به دنبال استفاده حرفه ای تری باشند. از آنجایی که تنوع در میان گوشی های جدید و برندهای تولیدکننده بسیار زیاد شده، انتخاب یک گوشی مناسب در این زمینه بسیار دشوار شده است. در ادامه به معرفی بهترین گوشی ازنظر دوربین در رنج های قیمت مختلف می پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

ویژگی های بهترین دوربین گوشی

برای اینکه دوربین گوشی بتواند تصاویر باکیفیت و خوبی را ثبت کند، باید دارای ویژگی های خاصی باشد. یکی از این ویژگی ها، دیافراگم لنز باز است. اغلب گوشی هایی که قیمت نسبتا بالایی دارند، مثل سری های جدید آیفون و سامسونگ، دارای دیافراگم بازتری نسبت به گوشی های ارزان قیمت و میان رده هستند. ویژگی دیگری که اغلب افراد درباره آن اطلاع دارند، تعداد مگاپیکسل دوربین است. هرچه تعداد مگاپیکسل یک دوربین بیشتر باشد، توانایی بیشتری در ثبت کردن تصاویر باکیفیت خواهد داشت.

از دیگر ویژگی هایی که در دوربین های گوشی های هوشمند وجود داشته و اهمیت بسیار بالایی دارد، لرزشگیر اپتیکال است. این ویژگی باعث می شود تا شما بتوانید لرزش را در تصاویر خود به حداقل رسانده و بدون تار شدن عکاسی کنید. کیفیت فیلم برداری نیز با وجود این ویژگی، به مراتب بهتر از قبل می شود.

در صورتی که دوربین گوشی شما کیفیت خوبی داشته باشد، می توانید از قابلیت ISO در عکاسی استفاده کنید. این قابلیت به شما کمک می کند تا با انتخاب بهترین نور در هر مکانی عکاسی کنید.همان طور که می دانید، نور مهم ترین عامل در عکاسی محسوب می شود؛ پس شما می توانید از این طریق، کیفیت تصاویر ثبت شده را تا حد زیادی ارتقا دهید.

معرفی بهترین گوشی ها ازنظر دوربین

قیمت گوشی دارای یک بازه بسیار بزرگ است. در بازار ایران قیمت گوشی سامسونگ، آیفون، پیکسل، شیائومی و … دارای تنوع بسیار بالایی بوده و شما می توانید متناسب با بودجه موردنظرتان اقدام به خرید گوشی موردعلاقه خود کنید. به همین خاطر نمی توان یک گوشی مشخص را به عنوان بهترین گوشی از نظر دوربین معرفی کنیم. در این قسمت ما بازه قیمت گوشی را به بازه های کوچک تقسیم بندی کرده و در هر قسمت، به معرفی بهترین گوشی از نظر دوربین پرداختیم. در این حالت شما می توانید به راحتی، بهترین گزینه را متناسب با بودجه ای که در نظر دارید انتخاب کنید.

۱. بهترین گوشی مخصوص عکاسی تا سقف ۵ میلیون تومان

اگر قصددارید تا ۵ میلیون تومان برای خرید گوشی هزینه کنید، به شما توصیه می کنیم که به سراغ سامسونگ A22 بروید. این گوشی با اینکه در دسته گوشی های پایین رده قرار می گیرد، دارای لرزشگیر اپتیکال بوده که باعث می شود تصاویر آن کیفیت نسبتا خوبی داشته باشند. توجه داشته باشید که عدسی های اولترا واید و ماکرو در این رنج قیمتی، عملکرد چشمگیری ندارند و نباید انتظار بالایی از آن ها داشته باشید. دوربین اصلی این گوشی دارای یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی است که می تواند در نور کافی، تصاویر بسیار خوبی را ثبت کند.

۲. گوشی مناسب عکاسی تا سقف ۵.۵ میلیون

در این بازه قیمتی، می توانیم گوشی سامسونگ A23 را به شما معرفی کنیم که یکی از میانرده های باکیفیت موجود در بازار است. در این گوشی لنز اصلی ۵۰ مگا پیکسلی جای لنز ۴۸ مگاپیکسلی را گرفته و تصاویر نسبت باکیفیت تری را می گیرد. لرزش اپتیکال دوربین این گوشی نیز عملکرد نسبتا خوبی داشته و می تواند در پروسه عکاسی کمک کننده باشد. لنزهای ماکرو و اولترا واید در سری قبلی یعنی سامسونگ A22عملکرد بهتری داشتند و در این مدل تا حدی افت کرده اند.

۳. معرفی بهترین گوشی برای عکاسی تا سقف ۶ میلیون

سامسونگ گلکسی A32در این بازه قیمتی، عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته است. لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی این گوشی در شرایط نوری ایده آل، می تواند تصاویری با جزئیات گستره دینامیکی مناسب و همچنین کم نویز ثبت کند. طراحی پکیج دوربین های این گوشی به زیبایی انجام شده و تداعی کننده گوشی پرچم دار سامسونگ یعنی گلکسی S22 اولترا هستند. به صورت کلی این دوربین در این رنج قیمتی می تواند نیازهای شما را تا حد زیادی برآورده کند.

در همین رده قیمتی می تواند به سراغ یکی از میان رده های شیائومی نیز بروید. ردمی نوت ۱۱s شیائومی نیز از نظر دوربین بسیار موفق است. قیمت گوشی شیائومی در این مدل حدود ۶ میلیون تومان است و می تواند جزء گزینه های انتخابی شما باشد. در ماژول این دوربین یک لنز واید، یک اولترا واید و یک لنز ماکرو وجود دارد که قادرند تصاویر را با کیفیت و وضوح بسیار خوبی ثبت کنند.

۴. بهترین گوشی برای عکاسی تا سقف ۷ میلیون تومان

چنانچه قصد دارید در بازه ۷ میلیون تومان برای خرید گوشی هزینه کنید، پیشنهاد ما به شما گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی با حافظه ۶۴ گیگابایت است. لنز بزرگ و ۱۰۸ مگا پیکسلی این گوشی کمک می کند تا بتوانید تصاویر را با جزئیات بسیار خوب و رنگ های بسیار نزدیک به واقعیت، ثبت کنید. لنز اولترا واید و ماکرو موجود در این گوشی نیز نسبتا عملکرد خوبی دارند و می توانند تا حدی نیاز کاربران را برآورده کنند.

۵. مناسب ترین گوشی برای عکاسی تا سقف ۸ میلیون تومان

چنانچه می توانید تا ۸ میلیون تومان برای خرید گوشی بپردازید و اولویت شما در خرید، دوربین گوشی است، پیشنهاد ما به شما گوشی گلکسی A52 مدل ۴G است. در پکیج دوربین این گوشی یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و همچنین فوکوس خودکار، لنز اولترا واید ۱۲ مگا پیکسلی، لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی و همچنین یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است. به صورت کلی می توان ادعا کرد که تجربه عکاسی با دوربین این گوشی تا حد زیادی شیرین بوده و نتیجه کار شباهت زیادی با واقعیت دارد. عکس های سلفی گرفته شده با دوربین این گوشی نیز همه دارای جزئیات خوب و رنگ های طبیعی هستند. نکته قابل توجه درباره دوربین این گوشی، قابلیت فیلم برداری با وضوح ۴K و نرم ۳۰ فریم بر ثانیه است که در میان گوشی های میانرده، کمتر دیده می شود.

در صورتی که به محصولات شیائومی علاقه دارید، می توانید در این بازه قیمتی به سراغ گوشی ۱۱لایت ۵G NE بروید.Galaxy A52 4G در کنار دوربین خوبش، از نظر ویژگی های ظاهری و همچنین نرم افزار و سخت افزار نیز حرف هایی برای گفتن دارد. در این گوشی شما یک لنز اصلی ۶۴ مگا پیکسلی، یک لنز اولترا واید ۸ مگا پیکسلیو یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی در اختیاردارید که می توانند تجربه عکاسی بسیار خوبی را برای شما فراهم کنند. این پکیج دوربین در شرایط نوری ایده آل می تواند تصاویر باکیفیتی ثبت کرده که شباهت بسیار بالایی با واقعیت دارند.

۶. انتخاب بهترین گوشی برای عکاسی تا سقف ۱۰ میلیون تومان

برای کسانی که دوربین گوشی اهمیت بسیار زیادی دارد و می توانند تا این بازه قیمتی هزینه کنند، می توانید به سراغ گوشی گلکسی A52s سامسونگ ۵G بروید. لرزشگیر اپتیکال دوربین این گوشی می تواند از محو و تار شدن تصاویر حتی در نور کم و تاریکی نیز جلوگیری کند. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی A52s از حالت شب پشتیبانی کرده و کمک می کند تا بتوانید تصاویر بسیار باکیفیتی در شب ثبت کنید. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای حسگر ۳۲ مگاپیکسلی بوده که کمک می کند تا عکس هایی با گستره دینامیکی بالا و کیفیت کاملا مناسب بگیرید.

۷. معرفی بهترین گوشی برای عکاسی تا سقف ۱۴ میلیون تومان

گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE مدل ۵G در این بازه قیمتی دوربین بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. تصاویری که توسط دوربین اصلی این گوشی در طول روز ثبت می شوند دارای جزئیات فراوان و کمترین میزان نویز هستند که می توانند رضایت کاربران را تا حد زیادی جلب کنند. رنگ ها در این تصاویر شباهت زیادی به واقعیت دارند و می توانند حس بسیار خوبی را به بیننده منتقل کنند. به صورت کلی عملکرد دوربین این گوشی پرچم دار اقتصادی سامسونگ، بسیار خوب بوده و در برخی از مواقع و شرایط نوری ایده آل، بسیار بهتر از محدوده قیمت خود ظاهر شده است.

۸. بهترین گوشی برای عکاسی تا ۱۶ میلیون تومان

گوشی گلکسی S21 FE در این بازه قیمتی، یکی از بهترین دوربین ها را دارد. سخت افزار و ترکیب پکیج دوربین های S21 FE مشابه با نمونه های قبلی بوده و عملکردی بسیار رضایت بخش دارد. عکاسی در نور روز با سه دوربین پشتی این گوشی، منجر به تصاویر بسیار باکیفیت و جذابی می شود. به خاطر ویژگی حالت شب موجود در این گوشی، تصاویر ثبت شده در شب نیز تا حد زیادی رضایت بخش هستند.

۹. خرید گوشی برای عکاسی تا ۲۰ میلیون تومان

در صورتی که قصد خرید یک گوشی در محدوده قیمتی ۲۰ میلیون تومان را دارید و اولویت اول شما دوربین گوشی استمی توانید به سراغ وان پلاس ۹ بروید. این گوشی با همکاری یک شرکت سوئدی ساخته شده است که حتی ناسا نیز از دوربین های ساخت آن برایعکس برداری استفاده می کند. مثبت ترین نکته پکیج دوربین OnePlus 9 سنسور اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی آن است که در تمام شرایط نوری می تواند تصاویر بسیار خوب و رضایت بخشی را ثبت کند. دوربین این گوشی وان پلاس می تواند ویدئوها را با کیفیت ۸K و نرم ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

۱۰. بهترین گوشی برای عکاسی در رده ۲۵ میلیون تومان

در صورتی که می توانید تا ۲۵ میلیون تومان برای خرید گوشی هزینه کنید و به دنبال یک دوربین باکیفیت برای عکاسی و فیلم برداری هستید، بهترین گزینه برای شما گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ است. این گوشی علاوه بر کیفیت بالای دوربین ها از منظر ساخت و نرم افزار نیز در رده بالایی قرار داشته و جزء پرچم داران سامسونگ محسوب می شود.

۱۱. مناسب ترین گوشی برای عکاسی تا سقف ۳۵ میلیون تومان

گوشی های پرچم دار سامسونگ همواره از نظر دوربین در سطحبالایی قرار دارند. گلکسی S21 اولترا یکی از بهترین دوربین ها را در رنج قیمتی خود دارد که می تواند نیاز کاربران را تا حد بالایی برآورده کرده و رضایت بخش باشد. دوربین واید اصلی این گوشی دارای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی بوده که به صورت پیش فرض تصاویر با کیفیت ۱۲ مگا پیکسلی ثبت می کند. در بین گوشی های موجود در بازار ایران، S21 Ultra بهترین دوربین زوم را دارد و می تواند تصاویر در گستره دینامیکی بسیار بالا و وسیع به ثبت برساند.

معرفی بهترین گوشی برای عکاسی در سال ۲۰۲۲

همان طور که می دانید هرساله تعداد بسیار زیادی گوشی توسط برندهای مختلف در رده های قیمتی گوناگون به بازار ارائه می شوند. هرکدام از این گوشی ها دارای ویژگی های مختلفی هستند که در این قسمت قصد داریم تا بهترین گوشی ها را برای عکاسی معرفی کنیم. یکی از بهترین دوربین هایی که در این سال جدید به بازار ارائه شده است دوربین آیفون ۱۳ پرومکس است. دوربین موجود در این گوشی تفاوت فاحشی با سایر گوشی های هوشمند دارد و می تواند تصاویر بسیار باکیفیتی همانند یک دوربین عکاسی حرفه ای برای شما ثبت کند. در کنار این گوشی شما می توانید به سراغ گوشی های گلکسی S22 اولترا و یا پیکسل ۶ بروید.