به لطف خرافات شاید «آیفون ۱۳» پرچمدار بعدی اپل نباشد

به لطف خرافات شاید «آیفون ۱۳» پرچمدار بعدی اپل نباشد

فرارو: تا زمان رویداد فناوری اپل در پاییز سال میلادی جاری چند ماه بیشتر نمانده است که حدس و گمان‌های متعددی درباره نام پرچمدار بعدی خانواده آیفون مطرح شده است که به نظر می‌رسد طبق روال قبلی باید «آیفون ۱۳» باشد، اما موج جدیدی از گزارش‌ها حاکی از آن است که ممکن است هرگز با پرچمداری به نام «آیفون ۱۳» مواجه نشویم.

به گزارش فرارو به نقل از وبسایت فناوری CNET، از میان نام‌های احتمالی برای پرچمدار جدید اپل، شایعه شده است که آیفون ۱۲S جدی‌ترین گزینه پیشروی این شرکت باشد. مقاله ماه ژانویه بلومبرگ به نقل از مهندسین اپل نوشت که تنها نسخه‌های کوچک دیگری برای آیفون ۱۲ در نظر گرفته شده است، که احتمالاً نسخه “S” آیفون ۱۲ خواهند بود. جان پروسر، یکی از افشاکنندگان معتبر آیفون نیز به آیفون ۱۲S اشاره دارد. ما قبلاً دیده ایم که اپل، در جایگزینی آیفون ۶ اس ۲۰۱۵ بجای آیفون ۶ سال ۲۰۱۴ و جایگزینی آیفون XS ۲۰۱۸ بجای آیفون X ۲۰۱۷، از این طرح نامگذاری استفاده کرده است. در کنار این موارد اگر سایر گزارش‌ها نیز دقیق باشند، سال آینده با آیفون ۱۳ در قفسه‌ها برخورد نخواهیم کرد و انتظار می‌رود که اپل در سال ۲۰۲۲ به یک «آیفون ۱۴» جهش کند. این بدان معناست که اپل به طور کلی «آیفون ۱۳» را از نامگذاری خود حذف می‌کند، اما به چه دلیل؟

نام آیفون ۱۳ می‌تواند نحس باشد!

این امر بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از افراد عدد ۱۳ را یک عدد نحس و مرتبط با بداقبالی می‌دانند و این باور‌ها را کاملا واقعی می‌پندارند. این باور‌ها نمودی عینی در زندگی بسیاری از افراد دارند؛ از سازندگان برج‌های بلند مرتبه گرفته که نام طبقه ۱۳ را از ساختمان خود حذف می‌کنند گرفته تا زوج‌هایی که از ازدواج در روز سیزدهم پرهیز می‌کنند یا روانشناسانی که بیماران را به دلیل تریسکایداکافوبیا و ترس از عدد ۱۳ درمان می‌کنند. طبیعی است که اپل نیز می‌داند که این درک نه چندان درست می‌تواند مشتریان را از خرید آیفون ۱۳ بترساند. با این همه در گذشته، اپل با ارائه چیپست A13 Bionic و به روزرسانی نرم افزار iOS 13 نشان داد که از مارک کردن محصولات خود با عدد ۱۳ ابایی نداشته است. با این حال، به وضوح این موضوع یک مسئله کاملاً متفاوت است، زیرا در اینجا صحبت از نامگذاری یک پرچمدار است نه یک نرم افزار یا سیستم عامل. به علاوه آیفون محصول اول اپل است که عامل اصلی تقریباً ۵۰ ٪ از میلیارد‌ها دلار درآمد این شرکت و همچنین یکی از محبوب‌ترین محصولات مصرفی طول تاریخ است.

آیفون ۱۲S راه را برای یک نسخه بزرگ باز می‌کند

با استفاده از نام آیفون ۱۲S و کنار گذاشتن نام آیفون ۱۳، اپل می‌تواند زمینه ایجاد یک تغییر اساسی در طراحی آیفون ۱۴ یا ۱۵ را فراهم کند. دقیقاً مانند ماجرای آیفون X که اپل برای آن آیفون ۹ را در سال ۲۰۱۷ کنار گذاشت. فراموش نکنید که آیفون X گوشی بود که استاندارد‌های طراحی را بازتعریف کرد و راه را برای آیفون امروزی هموار کرد. با توجه به برخی گزارش ها، آیفون ۱۴ یا ۱۵ (یا هر آنچه اپل تصمیم دارد آن را بنامد) می‌تواند ورود این شرکت به دنیای گوشی‌های هوشمند تاشو باشد. اگرچه هنوز نمی‌توان به طور قطعی گفت که آیا یک آیفون تاشو هرگز تولید خواهد شد یا خیر، اما بسیاری کارشناسان امیدوارند که این اتفاق در اوایل سال آینده رخ دهد. گزارش ماه ژانویه بلومبرگ نیز اشاره دارد که اپل قبلاً نمونه اولیه نمایشگر تاشو آیفون را طراحی کرده است، اما راه اندازی آن را تأیید نمی‌کند. سایر رسانه ها، مانند Taiwan’s Economic Daily، سال ۲۰۲۲ را به عنوان سال تحقق آیفون تاشو معرفی کرده اند و تحلیلگر مشهور اپل، «مینگ چی کو» نیز معتقد است آیفون تاشو در سال ۲۰۲۳ رونمایی خواهد شد.

با این همه تا زمان زمان برگزاری کنفرانس پاییز اپل، هیچ تضمینی در مورد اینکه چه اسمی به آیفون امسال داده می‌شود وجود ندارد. اما به نظر می‌رسد بسیاری از مردم علاقه‌ای به داشتن پرچمدار اپل با نشان عدد ۱۳ نداشته باشند و این موضوع البته به دور از چشم شرکت اپل نخواهد بود.