تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس

تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، جلسه کمیته‌های تخصصی کرونا عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست محمد مخبر برگزار شد.

مخبر در این جلسه با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس و دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: ضروری است تمامی دستورالعمل‌های ابلاغی و پروتکل‌های مصوب با قاطعیت به اجرا گذاشته و اقدامات لازم برای حفظ سلامت و جان دانش‌آموزان و دانشجویان با جدیت اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ذخایر کافی واکسن در کشور باید روند واکسیناسیون دانش‌آموزان، دانشجویان و کادر آموزشی در سراسر کشور تکمیل شود.

در این جلسه که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر حضور داشتند، وزیر بهداشت با اشاره به افزایش حجم مسافرت‌ها در ایام نوروز نسبت به سال گذشته گفت: خوشبختانه با انجام واکسیناسیون سراسری در کشور در ماه‌های گذشته شاهد افزایش و جهش ناگهانی مبتلایان به کرونا در کشور نبوده‌ایم.

همچنین وزارت بهداشت گزارشی از آخرین میزان بیماران سرپایی، بستری، فوتی و رنگ‌بندی کرونایی، آخرین وضعیت کوید ۱۹ در ایران و جهان و همچنین میزان واکسیناسیون در کشور ارائه کرد که طبق این گزارش تاکنون نزدیک به ۶۳ میلیون نفر دز اول، ۵۷ میلیون نفر دو دز و حدود ۲۶ میلیون نفر نیز از جمعیت ایران دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

همچنین در این جلسه تأکید شد با وجود موج‌های مقطعی و سویه‌های جدید ویروس کرونا و با وجود افت ایمنی در بخش‌هایی از جامعه که واکسن دریافت کرده‌اند باید آمادگی‌ها و اقدامات لازم در خصوص تزریق دزهای بعدی واکسن کرونا به ویژه در گروه‌های آسیب‌پذیر فراهم شود.

وزارت آموزش و پرورش نیز گزارشی از آخرین وضعیت بازگشایی مدارس و میزان حضور و استقبال دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و همچنین تدابیر اتخاذ شده در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس‌های درس ارائه و تأکید کرد که تاکنون هیچ گزارشی در زمینه مرگ و میر ناشی از کرونا در میان دانش‌آموزان و مدارس اعلام نشده است.

منبع : مهر