تارانتینو برای کن برنامه مخفی دارد!/ حضور به‌عنوان مهمان افتخاری

تارانتینو برای کن برنامه مخفی دارد!/ حضور به‌عنوان مهمان افتخاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، تارانتینو در جشنواره فیلم کن امسال با یک «نمایش سری» حضور خواهد داشت. وی قرار است به عنوان مهمان افتخاری در بخش دو هفته کارگردان‌های کن حضور یابد و این برنامه را اجرا کند. گفته می‌شود این برنامه به نوعی با کتاب جدید وی «اندیشه سینما» مربوط است.
«نمایش سری» تارانتینو ۲۵ ماه می در بخش دو هفته کارگردان‌های کن انجام می‌شود؛ روزی که وی قرار است درباره تئوری تاریخ غیرواقعی سینما در دهه ۱۹۷۰ که در کتاب جدیدش به آن پرداخته است، صحبت کند.
دو هفته کارگردان‌های کن از سال ۱۹۶۹ راه‌اندازی شده که طبق گفته‌های تارانتینو در کتاب جدیدش درست دورانی است که نسل جدیدی از فیلمسازان علیه هالیوود قدیمی به پا خواستند.
تارانتینو با کن بیگانه نیست و آخرین بار ۴ سال پیش برای اولین نمایش جهانی فیلمش «روزی روزگاری در هالیوود» در کن حاضر بود. وی ۲۹ سال پیش با «پالپ فیکش» یا «داستان عامه‌پسند» برنده نخل طلای کن شده بود.
برنامه ویژه امسال تارانتینو ممکن است جایزه‌ای دریافت نکند اما حضور او رنگ و بوی ویژه‌ای به جشنواره می‌بخشد.
کن در عین حال اسامی داوران بخش فیلم کوتاه خود را معرفی کرد که شامل ایلدیکو انیدی نویسنده و کارگردان مجار رییس هیات داوران، شارلوت لوبون کارگردان و بازیگر کانادایی، کاریجا توره بازیگر فرانسوی، آنا لیلی امیرپور کارگردان ایرانی تبار و شلومی الکابتس فیلمساز است.
هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن از ۱۶ تا ۲۷ ماه می (۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد) برگزار می‌شود.