تاکید بر اجرای طرح نذر تخصص در حوزه آموزش و پرورش

تاکید بر اجرای طرح نذر تخصص در حوزه آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری، در جلسه ۲۲۹ هیأت مدیره مجمع خیرین کشور، اظهارداشت: از همکاری‌های مجمع خیرین کشور با وزارت آموزش و پرورش در ارائه خدمات پزشکی تخصصی به فرهنگیان بازنشسته و دانش آموزان کم بضاعت که دارای بیماری‌های نادر و صعب العلاج به صورت اجرای طرح نذر تخصص تقدیر و تشکر می‌شود.

وی افزود: برخی از فعالیت‌های غیر مرتبط با وظایف وزارت آموزش و پرورش از جمله درمان، توسعه فضاهای آموزشی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی, موجب باز ماندن این وزارت از وظیفه اصلی خود که تعلیم و تربیت فرزندان این کشور است، شده است.

نوری ادامه داد: از ارگان‌های ذی ربط در بخش‌های سلامت، مسکن، آسیب‌های اجتماعی و سایر موارد درخواست نمود متولیان این بخش‌ها آموزش و پرورش را در انجام وظایف اصلی خود یاری دهند.

در این جلسه سیدموید علویان و ساعی رئیس و معاون نظام پزشکی تهران بزرگ، روح الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مدیران شرکت مداوا گستران ارکید، اسدی و سعادت از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و نظری از کانون مشاوران مدیریت و مهندسین ایران، نیز حضور داشتند.

پیشنهاد مجمع خیرین کشور به وزارت آموزش و پرورش

بوربور رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور ضمن بیان وضعیت اقتصادی اجتماعی و سیاسی کشور و نارضایتی‌هایی که از وضع موجود در برخی از اقشار مردم به ویژه فرهنگیان ایجاد شده است، گفت: مجمع خیرین کشور در این رابطه احساس وظیفه و مسئولیت می‌نماید و تلاش می‌کند با ارائه خدماتی هر چند اندک به بازنشستگان فرهنگی و دانش آموزان نیازمند از طریق سازمان نظام پزشکی و کمک‌های پزشکان داوطلب، سهم کوچکی در کاهش این نارضایتی‌ها داشته باشند.

وی افزود: دو پیشنهاد در خصوص بهبود کیفیت خدمات فعلی و یا توسعه ظرفیت پذیرش بیمارستان فرهنگیان ارائه شد و مصوب گردید وزیر آموزش و پرورش در دستور کار قرار داده و پس ازبررسی های لازم نظر خود را در این رابطه اعلام نمایند.

تاکید بر اجرای طرح نذر تخصص در حوزه آموزش و پرورش

در این جلسه طرح نذر تخصص در حوزه آموزش و پرورش در مرحله اول در استان تهران و توسعه آن به سطح کشور با بهره گیری از نتایج اولیه اجرای طرح مورد تأیید و تاکید روح الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و گفت: از اقدامات مجمع خیرین کشور به ویژه اجرای طرح نذر تخصص تشکر می‌نمایم و در خواست می‌شود این طرح پس از وصول نتایج اولیه و رفع معایب آن در سطح کل کشور توسعه یابد.

تاکید بر اجرای طرح نذر تخصص در حوزه آموزش و پرورش

ایجاد کلینیک پزشکی مجازی در راستای تفاهم نامه مجمع خیرین کشور با آموزش و پرورش و سازمان نظام پزشکی

بوربور رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور گفت: به منظور تعامل و ایجاد ارتباط مجازی بین پزشکان و بیماران جامعه هدف تفاهم نامه مجمع خیرین کشور با وزارت آموزش و پرورش و سازمان نظام پزشکی، اقدام به تهیه نرم افزار تخصصی در این رابطه نموده است که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته و به زودی آماده و قابل بهره برداری می‌شود.

تأسیس مجمع ملی خیرین خانواده خارج از حوزه فعالیت مجمع خیرین کشور

نظر به ابلاغ اولیه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مجمع خیرین کشور مبنی بر تأسیس بنیاد ملی خانواده که پس از دو سال پیگیری منجر به اعلام نظر مجدد این نهاد به این صورت که مجمع می‌تواند با اخذ مجوز از وزارت کشور و یا سایر نهادهای زیر اقدام به ایجاد مجمع ملی خیرین خانواده نماید، پس از بحث و تبادل نظر اعضای جلسه مقرر گردید این موضوع از دستور کار مجمع خارج و رئیس هیأت مدیره مجمع از طرق دیگر موضوع را پیگیری و در صورت لزوم اقدام به تأسیس مؤسسه جدید با موضوع خانواده نمایند.

در ادامه جلسه هیأت مدیره، جلسه شورای بانوان مجمع خیرین کشور با حضور تعدادی از اعضای هیئت مدیره و نیز بانوان نیکوکار و برخی از مسئولین حوزه بانوان ریاست جمهوری برگزار گردید.

منبع : مهر