تشخیص کیفیت میلگرد راد همدان با توجه به مشخصه های آن

تشخیص کیفیت میلگرد راد همدان با توجه به مشخصه های آن

میلگرد راد همدان یکی از پر مصرف ترین میلگردهای موجود در ایران است و توانسته با کیفیت بالای خود، حجم عظیمی از نیاز بازار کشور را تامین نماید. کارخانه راد همدان تلاش می کند با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته، محصولات خود را بر طبق استاندارد جهانی DINتولید و روانه بازار کند تا بدین ترتیب وزن میلگرد تولید شده بر اساس استاندارد مورد استفاده باشد. قیمت میلگرد راد همدان به واسطه کیفیتی که دارد به نسبت برندهای دیگر کمی بالاتر است. از این رو پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله که در مورد مشخصه های میلگرد راد همدان است را بخوانید تا بتوانید در کنار یک خرید خوب، کیفیت آن را نیز تضمین کنید. 

مشخصه اول: علامت اختصاری میلگرد راد همدان

یکی از اولین ویژگی های هر میلگرد، علامت اختصاری آن است. علامت اختصاری شامل یک سری حروف انگلیسی و اعداد است که بسته به هر کارخانه متفاوت خواهد بود.  این اعداد و حروف نشان دهنده کارخانه تولید کننده، روش تولید میلگرد، آج، قطر و نوع میلگرد است. از این رو وجود علامت اختصاری می تواند بر اصالت و همچنین قیمت میلگرد راد همدان تاثیر بسزایی داشته باشد. علامت اختصاری میلگرد راد همدانRAD-CT و SRH-CT است.  در زمان خرید میلگرد راد همدان حتما به این علامت اختصاری توجه داشته باشید.  CT موجود در این علامت اختصاری نشان دهنده میلگرد آج ۴۰۰ است که با روش ترمکس تولید شده است. 

مشخصه دوم: وزن میلگرد راد همدان 

میلگرد راد همدان بر اساس استاندارد مورد استفاده در کارخانه تولید می گردد در نتیجه، از لحاظ وزنی نسبت به جدول اشتال کمتر است.  به همین خاطر میلگرد راد همدان را در دسته میلگردهای سبک وزن قرار می دهند. شما می توانید در جدول زیر اطلاعات لازم در مورد وزن میلگرد راد همدان را به دست آورید تا در زمان خرید به مشکلی بر نخورید.

جدول وزن میلگرد راد همدان به ازای هر شاخه
سایز میلگرد (میلیمتر)گرید میلگردوزن هر شاخه ۱۲ متری (کیلوگرم)جدول اشتال
۸  A2۴.۳۵
۱۰۶.۳۷.۵
۱۲


A3
۹.۵۱.۷
۱۴۱۳.۵۱۴.۶
۱۶۱۷.۵۱۸.۹
۱۸۲۱.۵۲۴
۲۰۲۷۲۹.۷
۲۲۳۱۳۵.۶
۲۵۴۲۴۶.۲
۲۸۵۵۵۸
۳۲۷۰۷۶

مشخصه سوم: استاندارد تولید میلگرد راد همدان

کارخانه راد همدان با استفاده از بهترین تجهیزات مدرن و روز دنیا توانسته میلگردهای خود را بر اساس استاندارد جهانی DINو همچنین منطبق با استاندارد ملی ایران ۳۱۳۲ و استاندارد اروپا BS4449 تولید نماید. استاندارد DINمربوط به یک موسسه استاندارد آلمانی است که در سراسر دنیا به کار گرفته می شود. بر اساس این استاندارد پیشوندها و پسوندهایی به نام فولاد اضافه می گردد که خود نشان دهنده روش تولید و بهینه سازی های انجام شده بر روی محصول می باشد. 

مشخصه چهارم: مقاومت بالا میلگرد راد همدان 

همانطور که بیان شد، علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد راد همدان نشان دهنده نوع میلگرد نیز است که CTبه منزله تولید این میلگرد به روش ترمکس است. روش ترمکس یکی از پیشرفته ترین روش های تولید میلگرد است که می تواند بر قیمت میلگرد راد همدان تاثیر بسزایی داشته باشد.  میلگرد تولید شده به روش ترمکس دارای مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارد. از دیگر ویژگی های میلگرد ترمکس می توان به استحکام کششی بالا، سختی سطحی بالا، چقرمگی بالا، شکل پذیری بیشتر، قابلیت جوش پذیری بهتر و خواص خمشیعالی اشاره نمود که همه این موارد در میلگرد راد همدان موجود است. از این رو می توان گفت قیمت میلگرد راد همدان به نسبت کیفیتی که دارد بسیار عالی است.

مشخصه پنجم: عدم تولید میلگرد راد همدان به صورت نرمال

میلگرد راد همدان بر اساس استاندارد موجود با طول ۱۲ متر تولید می گردد. در نتیجه شما نمی توانید میلگرد راد همدان را به صورت نرمال خریداری کنید. لازم به ذکر است میلگرد نرمال، میلگردی است که طول آن ۱۲ متر نیست و کمتر از این مقدار می باشد.

مشخصه ششم: میزان آج بیشتر در میلگرد راد همدان

کارخانه راد همدان مدعی است میلگردهای آجدار خود را نسبت به دیگر برندها از مقدار آج بیشتری برخوردار است (چیزی در حدود ۲۵ درصد بیشتر). از این رو میلگرد راد همدان می تواند به نسبت دیگر برندها بیشتر با بتن درگیر شود و میزان چسبندگی آن با بتن به صورت چشمگیری افزایش می یابد.  از این رو در بسیاری از پروژه های عمرانی که این ویژگی یکی از اولویت های خرید میلگرد به حساب می آید، اقدام به خرید میلگرد راد همدان می کنند. 

قیمت میلگرد راد همدان به نسبت دیگر برندها

قیمت میلگرد بسته به نوع کارخانه، سایز و استاندارد مورد استفاده کاملا با یکدیگر متفاوت خواهد بود. میلگرد راد همدان از این قاعده مستثنا نیست. با تمام مشخصه ها و ویژگی های برشمرده شده در بالا، می توانید میلگرد راد همدان اصلی و با کیفیت را تشخیص دهید. اما باید خاطر نشان کرد تمام ویژگی های موجود می تواند در قیمت میلگرد راد همدان تاثیر بسزایی بگذارد و آن را نسبت به برندهای دیگر متمایز سازد. ولی این به منزله قیمت های بالاتر نیست. چرا که همانطور که بیان شد، میلگرد راد همدان نوعی میلگرد سبک است که در بین برندهای دیگر نسبت به جدول اشتال از وزن کمتر برخوردار است. و برای تخمینقیمت میلگرد راد همدانمی بایست وزن آن را نیز در نظر گرفت؛ چرا که هر چقدر وزن بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. 

خرید میلگرد راد همدان به همراه بررسی روزانه قیمت

ما همواره به تمام خریداران میلگرد پیشنهاد می کنیم حتما قیمت روزانه میلگرد در بازار را به صورت دقیق و برخط بررسی نمایند. چرا بازار فولاد موجود بر اساس عواملی که تاثیرگذاری زیادی بر این بازار دارند، همواره دارای نوسان است و می تواند در طول روز نوسانات متعددی را به چشم ببیند. این قاعده برای قیمت روز میلگرد راد همدان حاکم نیز است. به همین خاطر پیشنهاد می گردد اگر قصد خرید میلگرد راد همدان دارید، حتما بازار را رصد کنید و سپس خرید خود را انجام دهید.

مرور کلی بر میلگرد راد همدان

میلگرد راد همدان به واسطه کیفیت بالا و صد البته تقاضای بالا در بازار، از اهمیت زیادی برخوردار است. از سویی قیمت میلگرد راد همدان به دلیل اهمیتی که در بازار فولاد و آهن کشور دارد، می بایست به صورت روزانه و آنلاین آپدیت گردد. بنابراین قیمت میلگرد راد همدان برای بسیاری از صنایع مهم است. اما باید به این نکته توجه کرد که آیا هزینه ای که دارید پرداخت می کنید برای یک میلگرد اصل است؟! شما قرار است هزینه زیادی برای خرید میلگرد راد همدان صرف کنید بنابراین شناخت مشخصه های اصلی این میلگرد و تشخیص آن می تواند برای تمام خریداران ضروری باشد. در این مقاله تمام این نکات و مشخصه ها را بازگو کردیم. امیدواریم مفید باشد و در زمان خرید میلگرد راد همدان حتما به آن توجه داشته باشید. 

منبع اطلاعات تخصصی: آهن ملل (ارائه دهنده قیمت آنلاین آهن آلات)