تشریح برنامه‌های المپیاد ورزشی مرکز وکلا با حضور ۶۰۰ شرکت کننده

تشریح برنامه‌های المپیاد ورزشی مرکز وکلا با حضور ۶۰۰ شرکت کننده

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برای برگزاری نخستین المپیاد ورزشی وکلا و کارشناسان مرکز برگزار شد.

عبدلیان پور در این نشست گفت: در جامعه حقوقی اولین بار است المپیادی با حضور زنان و مردان کارشناسان، وکلا و کارمندان قوه قضائیه برگزار می شود.

وی افزود: کار وکلا و کارشناسان حقوقی سخت است. بنا شد به منظور پر کردن اوقات فراغت، شناسایی نخبگان ورزش، ترویج منش پهلوانی و توسعه عدالت در ورزش این المپیاد برگزار بشود تا همکاران قضایی ما مدتی از فضای سخت پرونده های حقوقی دور شوند. هدف نهایی توسعه دیپلماسی ورزش و نزدیک شدن جوامع مختلف حقوقی است.

عبدلیان پور تاکید کرد: المپیاد را سال آینده به صورت ملی برگزار خواهیم کرد. در سالهای بعد به سوی بین المللی شدن این المپیاد حرکت می کنیم.

عبدلیان پور درباره برآورد هزینه های المپیاد گفت: هرچه برای سلامتی و تندرستی اختصاص بدهیم سرمایه گذاری است. برای این دوره از امکانات قوه قضائیه در مشهد و سالنهای آستان قدس استفاده می کنیم. باحداقل هزینه بیشترین بهره وری را خواهیم داشت.

وی در خصوص اینکه آیا ممکن است با تغییرات مدیریتی مرکز، المپیاد از تقویم حذف بشود؟ اظهار کرد: بحث ما برنامه محور است. چه من باشم چه نباشم این المپیاد انجام میشود و ادامه خواهد داشت.

در این نشست همچنین عباس هادی زاده رئیس کمیسیون ورزش در مرکز وکلا گفت: با حضور عبدلیان پور که خودش از ورزشکاران است، در مدت کوتاه دو برنامه کوتاه و بلندمدت. برای کوتاه مدت و المپیاد چون در فصل سرما هستیم، بازی های داخل سالن یعنی فوتسال، والیبال، تنیس روی میز و شطرنج را انتخاب کردیم و بازی‌ها را در مشهد برگزار می‌کنیم. استقبال خوبی شده و ۲۵ استان اعلام آمادگی کردند.

به گفته هادی زاده افتتاحیه این مسابقات که با حضور خانواده ها و در مجموع ۶۰۰ شرکت کننده برگزار می شود، ۶ بهمن ماه خواهد بود. وی همچنین از بازی های بومی – محلی و شناسایی استعدادهای بومی به عنوان برنامه های بلند مدت این مرکز یاد کرد.

رئیس کمیسیون ورزش در مرکز وکلا خاطرنشان کرد: در سال۱۴۰۳ هم برای المپیاد در عرصه بین المللی حضور خواهیم داشت.

هادی زاده درباره دلیل انتخاب ورزش های سالنی برای این المپیاد گفت: چون اولین المپیاد و باید یک جا استارت بزنیم ورزشهای سبکتر انتخاب شد تا همه استقبال کنند. از طرفی فصل سرما است. کشتی، فوتبال و تیراندازی را برای فصل تابستان بعد مدنظر داریم.

در ادامه عبدلیان پور همچنین از عملکرد فدراسیون فوتبال در عقد قرارداد با مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی به شدت انتقاد کرد و آن را حتی بدتر از قرارداد ترکمنچای دانست.