تشکیل دولت عراق از معرفی فراکسیون اکثریت شروع می‌شود

تشکیل دولت عراق از معرفی فراکسیون اکثریت شروع می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق در دیدار سفیر استرالیا در عراق بر لزوم تشکیل فراکسیون اکثریت از بین چارچوب هماهنگی، جریان صدر و نمایندگان مستقل و توافق میان آنها برای ضایع نشدن حق اکثریت شیعه در تشکیل دولت تاکید کرد.

هادی العامری در دیدار خانم پائولا الیزابت سفیر استرالیا در بغداد، تاکید کرد: همانطوری که کردها حق انتخاب رئیس جمهور، سنی ها حق انتخاب رئیس مجلس را دارند؛ ما نیز از حق خود در پست نخست وزیری دست نخواهیم کشید.

وی تصریح کرد: تشکیل دولت از معرفی فراکسیون اکثریت شروع می شود. این فراکسیون وظیفه معرفی نخست وزیر و تهیه برنامه دولت را دارد. انتخاب نخست وزیر با توافق شیعیان آغاز می شود و با توافق ملی پایان می یابد. این رویکرد ما برای پرهیز از بن بست سیاسی است.

العامری افزود: چارچوب هماهنگی منسجم است و منسجم باقی خواهد ماند. این چارچوب به تفاهم سیاسی بر سر اداره دولت آتی ایمان دارد و هرگز به شکستن اراده ها و استفاده از روش انزوا که باعث اختلال در تشکیل دولت می شود، راضی نخواهد شد.ما به طرح ابتکار ملی در فضای ملی و دعوت از همه برای اتخاذ راه حل هایی جهت پایان دادن به انسداد سیاسی ادامه خواهیم داد.

سفیر استرالیا نیز گفت: ما از نزدیک تحولات را دنبال می کنیم . آنچه برای ما اهمیت دارد، تشکیل دولت و تحقق ثبات سیاسی در عراق است.

منبع : مهر