تغییر ترکیب اعزامی پینگ‌پنگ‌بازان به مسابقات انتخابی جهان

تغییر ترکیب اعزامی پینگ‌پنگ‌بازان به مسابقات انتخابی جهان

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس ثبت نام نهایی فدراسیون تنیس روی میز برای حضور در مسابقات گزینشی جهان، تیم ملی مردان ایران با ترکیبی متشکل از نوشاد و نیما عالمیان، امیرحسین هدایی، امین احمدیان و نوید شمس در این رقابت‌ها شرکت خواهد داشت.

نوید شمس آخرین بازیکنی است که به این ترکیب اضافه شده است. این در حالی است که پیش از این صحبت از اعزام ترکیب چهار نفره در این رقابت‌ها بود اما بررسی‌های نهایی منجر به تغییر ترکیب و افزایش نفرات آن شد.

مسابقات تنیس روی میز ۲۰۲۳ قهرمانی جهان ۲۲ تا ۲۸ می (اول تا ۷ خردادماه ۱۴۰۲) در آفریقای جنوبی و در بخش انفرادی، دوبل و میکس دوبل برگزار می‌شود. این رقابت‌ها همچون مسابقات گزینشی آمریکا با شیوه جدید برگزار می‌شود. البته برای نخستین بار مسابقات گزینشی مسیر حضور در این رقابت‌ها را مشخص می‌کند در حالیکه برای مسابقات آمریکا، بازیکنان شرکت کننده از طریق رنکینگ جهانی مشخص شدند.

مسابقات گزینشی قهرمانی جهان در قاره آسیا ۷ تا ۱۳ ژانویه همزمان در دو بخش مردان و بانوان به میزبانی قطر برگزار می‌شود. فدراسیون تنیس روی میز ایران اما اعزام بانوان به این رقابت‌های گزینشی را منتفی و قصد دارد تنها در بخش مردان نماینده اعزامی داشته باشد.