تلاش برای احیای معادن راکد از اولویتهای اقتصادی استان قم است

تلاش برای احیای معادن راکد از اولویتهای اقتصادی استان قم است

به گزارش خبرنگار مهر؛ بهرام سرمست صبح سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد بیان کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت اقتصادی معدن منگنز به عنوان یکی از مهمترین معادن استان قم و کشور تاکنون مورد غفلت واقع شده‌است و باید طرح‌های توسعه زنجیره تولید و فرآوری مواد استخراج شده از آن به سرعت اجرایی شود.

وی افزود: علاوه بر تلاش برای احیای معادن راکد باید در بخش فرآوری مواد معدنی و توسعه زنجیره تولید آن نیز در استان اقدام‌های لازم صورت گیرد.

به گفته این مسئول؛ وضعیت اجرای برنامه‌های حمایتی از توسعه فعالیت واحدهای صنعتی در قم با توجه به ارزیابی‌های انجام شده، مطلوب است و از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به دلیل اجرای دقیق و منظم برنامه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تشکر می‌کنیم.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تغییر چهره معادن قم به سمت فعالیت معادن فلز پر بازده گفت: باید چهره فعالیت‌های معدنی استان به سمت معادن فلزی که راهبردی است و ارزش افزوده اقتصادی فراوانی به دنبال دارد، تغییر کند و در این رابطه مسئولان دستگاه‌های متولی حمایت‌های لازم را از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش به‌عمل خواهند آورد.

گفتنی است؛ معدن منگنز ونارچ قم با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۰۰ تن بزرگترین و بهترین معدن منگنز ایران است که ۶۰ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند و به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده سنگ منگنز خاورمیانه و کشور شناخته شده است.

منبع : مهر