تهدید کی‌یف به تشدید حملات موشکی/ کشته شدن ۳۰ مزدور لهستانی

تهدید کی‌یف به تشدید حملات موشکی/ کشته شدن ۳۰ مزدور لهستانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در پاسخ به حملات تروریستی و اقدامات تخریبی ملی گرایان افراطی اوکراینی، حملات موشکی به کی‌یف افزایش خواهد یافت.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه ضمن تأکید بر این موضوع با تشریح تازه‌ترین آمار و تحولات مربوط به پنجاه و یکمین روز عملیات ویژه نظامی کشورش در اوکراین گفت: سامانه اس -۴۰۰ روسیه یک هلیکوپتر ام‌آی -۸ اوکراین را سرنگون کرد و یک کارخانه ساخت تجهیزات نظامی را در حومه کی‌یف را مورد حمله موشکی قرار داد.

وی ادامه داد: در نبردهای اخیر حدود ۳۰ مزدور لهستانی متعلق به یک شرکت نظامی خصوصی در استان خارکیف اوکراین و حدود ۵۰ عنصر افراطی ملی گرا کشته شدند و ۲۰ خودروی زرهی آنها منهدم شد.

گفتنی است خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد روز پنجشنبه دو بالگرد جنگی اوکراینی وارد حریم هوایی روسیه شدند و حداقل شش حمله به ساختمان‌های مسکونی در منطقه «بریانسک» انجام دادند.

رسانه‌های روسیه دیروز (پنجشنبه) گزارش کردند که هفت نفر از جمله یک زن باردار و یک کودک در گلوله‌باران نیروهای مسلح اوکراین به روستایی در مرز روسیه با اوکراین زخمی شدند. شبکه روسی راشاتودی نیز گزارش کرد که گارد مرزی روسیه گزارش کرده یک حمله جداگانه از سوی ارتش اوکراین با قصد هدف قرار دادن یک گذرگاه مرزی نیز صورت گرفت.

منبع : مهر