جریمه 3.5 میلیون دلاری فولکس واگن برای پرونده رسوایی آلودگی هوا

جریمه 3.5 میلیون دلاری فولکس واگن برای پرونده رسوایی آلودگی هوا

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نمایندگی شرکت فولکس واگن در ایالات متحده برای حل و فصل شکایت مقامات ایالت ایلینوی علیه این خودروساز آلمانی به علت به روزرسانی های نرم افزار آلایندگی هوای این شرکت که به تقلب در خودروهای دیزل در سال ۲۰۱۵ مربوط می‌شود، 3.5 میلیون دلار پرداخت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، فولکس واگن متهم به طراحی نرم افزاری برای خودروهای دیزلی شده است که سازمان های نظارت کننده برای اندازه گیری میزان آلاینده های سمی را فریب می دهد.

ماه گذشته، دادگاه عالی ایالات متحده، درخواست فولکس واگن را برای اجتناب از شکایت مقامات دیگر ایالت ها که به دنبال جبران خسارت بودند، رد کرد. فولکس‌واگن قبلاً در مورد خسارات احتمالی نجومی به مقامات ایالتی و محلی هشدار داده بود.

کوامه رائول، دادستان کل ایالت ایلینوی در بیانیه ای گفت: فولکس واگن عمداً وسایل نقلیه ای را که ادعا می کرد دوستدار محیط زیست هستند اما در واقع آلاینده های مضر منتشر می کردند، دستکاری کرده است.

توافق ایالت ایلینوی با فولکس واگن برای حل این پرونده به ازای هر یک خودرو از حدود ۱۲۰۰۰ وسیله نقلیه حدود ۳۰۰ دلار ارزش دارد.

فولکس واگن گفت: این توافق به طور کامل ادعاهای میراثی ایلینوی را حل می کند و باعث خواهد شد که این شرکت این موضوع را پشت سر بگذارد چرا که ما بر ساختن آینده ای با خودروهای (سوخت) پایدار تمرکز می کنیم.

در ماه سپتامبر نیز، فولکس‌واگن با پرداخت 1.5 میلیون دلار برای تسویه دعاوی زیست‌محیطی با ایالت‌های نیوهمپشایر و مونتانا موافقت کرده بود.

در سال ۲۰۱۵، فولکس واگن فاش کرد که از نرم‌افزار پیچیده‌ای برای فرار از الزامات انتشار اکسید نیتروژن در نزدیک به 11 میلیون خودرو در سراسر جهان استفاده کرده است.

در سال ۲۰۱۷، فولکس‌واگن برای تقلب، ممانعت از اجرای عدالت و اظهارات خلاف واقع در مورد رسوایی آلایندگی دیزلی این خودروساز، مجرم شناخته شد و در توافقی با وزارت دادگستری ایالات متحده برای حل این پرونده، مجبور به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم