جهان امروز نیازمند همگرایی میان پیروان تمام ادیان توحیدی است

جهان امروز نیازمند همگرایی میان پیروان تمام ادیان توحیدی است

به گزارش خبرگزاری مهر، «ماموستا عبدالسلام کریمی» مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، به اسقفان و کشیشان مسیحی، شورای خلیفه‌گری، انجمن‌های مسیحی و ایرانیان عزیز ارامنه، آشوریان و کلدانیان تبریک گفت.

متن پیام او به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

اذْ قَالَتِ الْمَلَائِکَةُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّـهَ یُبَشِّرُکِ بِکَلِمَةٍ مِّنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ وَجِیهًا فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ (قرآن کریم، آل عمران: ٤٥)

فرا رسیدن میلاد فرخنده و مبارک حضرت عیسی مسیح (ع)، پیام‌آور محبت، انسانیت و مهرورزی، همچنین آغاز سال نو میلادی (۲۰۲۲) را به تمام ایرانیان پیرو ادیان توحیدی و مسیحیان عزیز آشوری، کلدانی و ارامنه، صمیمانه تبریک و شادباش می‌گویم.

تمام ادیان آسمانی از اسلام، مسیحیت، یهودیت، زرتشت و صابئین مندایی آمده‌اند تا بشر را از جهل، خشونت، تعصب، تبعیض، ظلم و بی‌عدالتی برهانند. حضرت عیسی مسیح (ع) نیز همچون تمام پیام آوران بزرگ الهی، منادی مهرورزی، صلح و انسانیت برای جهانیان بود.

جهان امروز نیازمند تفاهم، همگرایی، همدلی، همبستگی و پیوند دوستی میان پیروان تمام ادیان توحیدی است. تعالیم و آموزه تمام انبیا الهی مهرورزی، خردورزی، رواداری، عدالتخواهی، آزاداندیشی و پذیرش دیگری است.

راهبرد جمهوری اسلامی ایران نیز از ابتدا بر مبنای عدالت اجتماعی، کرامت انسانی، برادری و رعایت حقوق انسانی و عمومی همه انسانها، استوار بود که مبتنی بر داده های وحیانی و باورهای اصیل فرهنگ ایرانی است.

امروز وظیفه همه عالمان و فرهیختگان ادیان در سراسر جهان است که از گسترش خشونت، جهل و تعصبات ناروا در میان پیروان دین خود، جلوگیری کنند و بر عمل به آموزه‌های دینی واخلاقی تاکید نمایند.

میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، می‌تواند صلح، آرامش و عدالت اجتماعی را برای جهانیان به ارمغان آورد.

ضمن آرزوی سالی سرشار از سعادت و شادکامی، از خداوند متعال برای تمام ایرانیان عزیز مسیحی از ارامنه تا آشوریان و کلدانیان، سلامتی توأم با بهروزی را مسئلت دارم.

عبدالسلام کریمی

منبع : مهر