جوانان ایران از بازی مرگ زندگی ساختند/ صعود شیرین شاگردان مرفاوی

جوانان ایران از بازی مرگ زندگی ساختند/ صعود شیرین شاگردان مرفاوی

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات فوتبال جوانان قهرمانی آسیا امروز سه شنبه پیگیری شد که در یکی از دیدارهای گروه B تیم ایران برابر ویتنام به برتری ۳ بر یک رسید و به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله بعدی شد.

در این مسابقه که از ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه استقلال شهر فرغانه ازبکستان آغاز شد، امین حزباوی (۳۶)، سعید سحرخیزان(۷۵) و حسین زاده(۴+۹۰) برای ایران و فن خانگ (۵۶) گلزنی کرد.

تیم ایران با هدایت صمد مرفاوی بازی را با ترکیب ادیب زارعی، میلاد کر، محمدامین حزباوی، امین پیل علی، مرصاد سیفی، علیرضا عنایت زاده، مجتبی فخریان، علیرضا صفری، دنیال ایری، سعید سحرخیزان و حسین حاجی زاده آغاز کرد و برای صعود بی دردسر به مرحله یک چهارم نهایی نیازمند پیروزی در این بازی بود.

صعود جوانان ایران به مرحله بعد با پیروزی برابر ویتنام
ترکیب اصلی ایران برابر ویتنام

در دقایق ابتدایی شروع بازی این ویتنام بود که تیم زهردارتری نشان داد و حتی تیرک دروازه ایران را روی یک ضربه کاشته به لرزه در آورد اما به تدریج شاگردان مرفاوی کنترل بازی را در اختیار گرفتند. فشار حملات ایران در دقیقه ۳۶ جواب داد و امین حزباوی پاس حاصل از یک ضربه ایستگاهی را با سر وارد دروازه حریف کرد.

صعود جوانان ایران به مرحله بعد با پیروزی برابر ویتنام
شادی گل حزباوی (شماره ۵) با دیگر بازیکنان ایران

در نیمه دوم ویتنام شرایط مسابقه را تغییر داد و از همان دقیقه اول نبض بازی را در اختیار گرفت و با حملات پرتعداد خیلی زود به گل تساوی رسید. در دقیقه ۵۶ این دیدار ویتنامی ها در یک ضد حمله از آشفتگی خط دفاعی ایران استفاده کرد و توسط فن خانگ به گل تساوی رسیدند.

در ادامه شاگردان صمد مرفاوی بازی را در اختیار گرفتند و حملات زیادی را روی دروازه ویتنام انجام دادند تا این که در دقیقه ۷۴ توسط سعید سحرخیزان به گل دوم دست پیدا کردند.

ملی پوشان جوان کشورمان هر چند در دقایق پایانی تحت فشار قرار گرفتند اما در ضد حملات می توانستند دروازه حریف را باز کنند که مهمترین آن در دقیقه دوم وقت‌های اضافه بود که ضربه آرام سحرخیزان را دروازه بان حریف گرفت. یک دقیقه بعد ابراهیم زاده دروازه خالی را ندید و توپ را به بالای دروازه زد.

در دقیقه چهارم وقت های اضافه حسین زاده در یک ضد حمله با دروازه بان ویتنام تک به تک شد و با ضربه ای آرام و دقیق توپ را به کنار تیر دروازه فرستاد تا سومین گل ایران به ثمر برسد و خیال شاگردان مرفاوی برای صعود راحت شود.

صعود جوانان ایران به مرحله بعد با پیروزی برابر ویتنام
تصویری از جدال هوایی بازیکنان ایران و ویتنام

در دیگر بازی این گروه تیم های قطر و استرالیا به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم جوانان سرزمین کانگورو جشنواره گل به راه انداختند و ۹ بر یک حریف خود را شکست دادند و به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله بعد شدند.

صعود جوانان ایران به مرحله بعد با پیروزی برابر ویتنام
شادی بازیکنان استرالیا پس از گلزنی به قطر

با نتایج رقم خورده در گروه B، تیم استرالیا با ۶ امتیاز و تفاضل گل بهتر به عنوان تیم اول راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و ایران هم با پیروزی برابر ویتنام به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی این مسابقات شد.

در مرحله یک چهارم، ایران با تیم اول گروه A که احتمالا ازبکستان است، دیدار خواهد کرد.