حمایت کمیته امداد از ۸۹ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج

حمایت کمیته امداد از ۸۹ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین خدرویسی با تشریح خدمات کمیته امداد به بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: تعداد ۸۱ هزار و ۳۰۰ بیمار صعب‌العلاج با ۱۷ گروه و نوع بیماری و هشت هزار بیمار خاص در کمیته امداد شناسایی و ثبت شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر از بیماران صعب‌العلاج با درجه ناتوانی حاد و زمین‌گیر با پرداخت هزینه پرستاری، در منزل نگهداری می‌شوند، گفت: در سال ۱۴۰۰ جمعاً ۹۶ میلیارد تومان از محل منابع دولتی و مردمی بابت هزینه‌های درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شد.

وی با بیان اینکه خدمات بیماران صعب‌العلاج و خاص با اولویت ارائه خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود، اظهار کرد: این خدمات در سرفصل‌های کلی خدمات پاراکلینیک، فرانشیز و مابه التفاوت خدمات بیمه‌ای، خدمات غیر تعهد بیمه پایه، دارو و تجهیزات، خدمات جانبی درمان و لوازم مصرفی دسته‌بندی می‌شود.

خدرویسی از پرداخت وام درمانی از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت با محوریت بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل صندوق امداد ولایت حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تحت عنوان وام درمانی برای برای مددجویان اختصاص یافت.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: کمک هزینه خرید انواع تجهیزات درمانی کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) و تجهیزات توانبخشی اعضای مصنوعی، عصا، تشک، تخت و دندانپزشکی از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

منبع : مهر