حمله بحرین به قطر/ تنش میان دو شیخ نشین وارد مرحله جدیدی شد

حمله بحرین به قطر/ تنش میان دو شیخ نشین وارد مرحله جدیدی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، بحرین قطر را به تحریک علیه خود از طریق رسانه‌اش و تلاش برای جذب شماری از شهروندان نظامی و امنیتی بحرین به نفع خود متهم کرد.

وزارت کشور بحرین در بیانیه ای اعلام کرد: اقدامات مخربانه قطر در دشمنی با بحرین از طریق «شبکه الجزیره»، از جمله آنچه این شبکه از مکالمه ادعایی بین یک جوان بحرینی و یکی از اعضای دستگاه های امنیتی منتشر شده علاوه بر مطرح کردن همیشگی ادعاها درباره شکنجه و جلوگیری از ملاقات زندانیان و آنچه «کودکان زندانی» می نامند، در چارچوبی برنامه ریزی شده و زمانی حساب شده انجام می شود که بحرین به آن، از سوی این شبکه و کشور حامی آن عادت کرده است.

در بیانیه وزارت کشور بحرین آمده است: این تحریک هرساله و همزمان با نشست سالانه شورای جهانی حقوق بشر در ژنو شدت می گیرد. این حمله از سوی شبکه الجزیره که تحت حمایت قطر است، علیه بحرین و دستاوردهای ملی و متمدن آن از جمله برنامه مجازات های جایگزین که مورد تقدیر بسیاری از کشورها، سازمان ها و کارشناسان حقوق بشر قرار گرفته، عجیب نیست.

وزارت کشور بحرین اعلام کرد: شایسته تر بود قطر بجای به چالش کشیدن موفقیت های دیگران، به دنبال توسعه قوانین و برنامه های در راستای حفظ حقوق بشر باشد. روش شبکه الجزیره مبتنی بر تحریک و جذب دیگران از طریق پول در چارچوب کمپین ضد بحرین و ملتش بر همه واضح و آشکار است.

در این بیانیه آمده است: اقدامات خصمانه که با همه منشورها و قراردادها در تناقض است، نیز مشخص است و از جمله آن پخش شبکه الجزیره و ادعای آن مبنی بر تلاش برای به خدمت گیری یک جوان بحرینی است و این درحالیست که با ادله و برهان ثابت شده است که قطر به خدمت گیری شماری از شهروندان نظامی و امنیتی بحرین را هدف قرار داده است.

منبع : مهر