خرید و فروش قرارداد تعاونی‌های مسکن در اردبیل ممنوع است

خرید و فروش قرارداد تعاونی‌های مسکن در اردبیل ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه آموزشی متقاضیان پروانه تخصصی مشاورین املاک استان اردبیل ضمن تذکر به مشاورین املاک در خصوص خرید و فروش شرکت‌های تعاونی اظهار کرد: هرگونه فروش و واگذاری موضوع شرکت‌های تعاونی مسکن قبل از تغییر کاربری در استان اردبیل ممنوع است.

وی افزود: برابر مواد قانون مدنی، «بیع» عبارت است از تملیک عین به عوض معلوم و مقدار و جنس و وضعیت «مبیع» باید معلوم باشد و از شرایط صحت معامله، مشخص بودن موضوع است که این موارد شامل قراردادهای واگذاری تعاونی‌های مسکن نبوده، خرید و فروش آنها ممنوع است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با بیان اینکه یکی از دعاوی اولویت دار محاکم قضائی استان پرونده‌های مربوط به حوزه املاک است، گفت: پرونده‌های مربوط به املاک در سطح استان حاصل عدم آشنایی دقیق مشاوران املاک با قوانین مربوط به این حوزه و عدم تنظیم صحیح قراردادها مطابق با قانون و مقررات است که نیازمند برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با قوانین حوزه املاک است.

آفاقی خاطرنشان کرد: آشنایی با قوانین مربوط به املاک از جمله پیش فروش ساختمان، قانون مدنی و مقررات مربوط به تنظیم قراردادها از جمله مسائلی است که در جهت کاستن از مشکلات مربوط به این حوزه برای فعالین این عرصه ضروری است.

وی تصریح کرد: از عموم مشاورین املاک و فعالان این عرصه در سطح استان تقاضا داریم نسبت به افزایش آگاهی و اطلاعات خود از قوانین و مقررات مرتبط با حوزه املاک اهتمام جدی داشته باشند.