خطوط پروازی بین خوزستان و نجف و بغداد عراق راه اندازی شود

خطوط پروازی بین خوزستان و نجف و بغداد عراق راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان عصر امروز در نشست با ابراهیم صالح محمد سرکنسولگر عراق در اهواز با بیان اینکه عراق از مهم‌ترین همسایگان از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، گفت: تسهیل تجارت، رفت و آمد گردشگران و اتباع دو کشور و همچنین رفع موانع و مشکلات موجود در این زمینه‌ها بسیار ضروری است.

وی با تاکید بر توسعه روابط تجاری میان کشور عراق و جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در این راستا پیشنهاد شده که کارگروه تنظیم همکاری‌های اقتصادی و تجاری با استان خوزستان تشکیل تا از این طریق علاوه بر جدیت در روند همکاری‌ها گام‌های مهمی نیز در توسعه تجارت برداشته شود.

خلیلیان، اتصال ریلی ایران و عراق برای هر دو کشور را بسیار مهم خواند و گفت: راه آهن خرمشهر- شلمچه – بصره در زمینه‌های مختلف به ویژه ایجاد بستری ارزان در حوزه صادرات بسیار کمک کننده و مؤثر واقع خواهد شد.

استاندار خوزستان همچنین بر تسریع راه‌اندازی خطوط پروازی میان خوزستان – نجف – بغداد تاکید کرد و وجود پرواز میان این دو کشور را امر مهمی در توسعه گردشگری و امور بازرگانی دانست.

وی ضمن تشکر از پیگیری و تلاش سرکنسول عراق در اهواز بر افزایش توسعه روابط تجاری بین دو کشور گفت: امیدوارم شاهد هر چه بیشتر روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عراق باشیم.

منبع : مهر