درسی به صدام دادیم که دشمنان دیگر فکر حمله به این مرز و بوم نکنند

درسی به صدام دادیم که دشمنان دیگر فکر حمله به این مرز و بوم نکنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر سید حسام هاشمی با حضور در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه هوایی، گفت: نیروی هوایی ارتش و خلبانان تیز پرواز و جوانان برومند این نیرو در روزهای اول جنگ با اجرای عملیات های متعدد و مختلف چنان ضرب شستی به دشمن نشان دادند که تا آخر جنگ نتوانستند عرض اندامی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه صدام حسین در سخنرانی رسمی خود اعلام کرده بود که این جنگ، جنگ تفریحی با ایران است و قاطعانه گفت که روز اول خرمشهر، روز سوم خوزستان و هفته بعد تهران را تصرف می کند، تصریح کرد: از آنجایی که تمامی کشورهای منطقه ٰاتحادیه عرب و استکبار و ابرقدرت ها از عراق پشتیبانی می کردند، صدام با قاطعیت این چنین سخنرانی می کرد، اما نیروی هوایی با خلبانانی همانند بابایی، اردستانی و دیگران آرزو های صدام را از روز اول به گور بردند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: ۳۱ شهریور ماه ساعت دو بعدظهر عراق حمله را به ایران آغاز کرد و نیروی هوایی ارتش در کمتر از سه ساعت روی هدف ها عملیات را آغاز و چند پایگاه حساس کوت و شعوبیه را در هم کوبید و نشان داد که صدام چه اشتباه بزرگی را مرتکب شده است و این عملیات به «اولین پاسخ» یا عملیات انتقام معروف شد و در اول مهر ۱۳۵۹ نیز عملیات کمان ۹۹ را نیروی هوایی با ۱۴۰ فروند انجام داد.

امیر هاشمی تصریح کرد: نیروی هوایی همزمان، نقاط حیاتی و مهم عراق را بمباران کرد و این جا است که صدام و روسای کشورهای حامیان بعثی ها فهمیدند که چه اشتباه بزرگی را مرتکب شدند.

وی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ایمان و توکل به خدا و اطاعت از فرماندهی معظم کل قوا و بنیانگذار جمهوری اسلامی در همان روز اول نبرد چنان درسی به صدام و حامیانش دادند که تا ابد، دیگر دشمن حتی فکر حمله به این مرز و بوم را به ذهن خود راه ندهند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در پایان ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا به دانشجویان دانشگاه هوایی، دانشجویان دانشگاه هوایی را به تقویت روحیه سلحشوری و انقلابی دعوت و به دانشجویان یاد آوری کرد که استقامت و پایداری در مسیر الهی شرط رسیدن به وعده های خداوند تبارک و تعالی است.

منبع : مهر