دستور پخت چیز کیک شکلات بدون فر خانگی

دستور پخت چیز کیک شکلات بدون فر خانگی

تازه ترین ها : اگر به دنبال تهیه کیک بدون فر هستید بدون شک “چیز کیک شکلاتی” انتخاب خوبی است تا به عنوان یک دسر آن را نوش جان کنید.

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی خانگی بدون فر

بدون شک یکی از خوشمزه ترین دسرها چیز کیک می باشد که بسیاز محبوب می باشد و تهیه آن خیلی ساده است و در بین چیزکیک ها، چیز کیک شکلاتی و چیز کیک یخچالی طرفداران زیادی دارد پس با تازه ترین ها همراه باشید تا طرز تهیه این دسر خوشمزه را آموزش دهیم.

مواد لازم برای چیزکیک شکلاتی

بیسکویت پتی بور:۲۰۰ گرم

پودر کاکائو:۲ قاشق غذاخوری

کره آب شده:۱۰۰ گرم

پنیر ماسکارپونه:۲۰۰ گرم

خامه :۴۰۰ گرم

شکر:۵۰ گرم

وانیل:۱ ق چ

شکلات :۲۵۰گرم

پودر ژلاتین:۱ ق غ

آب سرد:۵ ق غ

دستور تهیه چیز کیک شکلاتی

 ابتدا بیسکویت ها را خرد کرده و داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید تا پودر شود. در مرحله بعد پودر کاکائو را افزوده و کره آب شده را بریزید و مواد را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. یک عدد قالب کمربندی را چرب کرده و مواد بدست آمده را داخل آن بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا صاف و منسجم شود. قالب را برای ۲۰ دقیقه در فریزر بگذارید تا خمیر خودش را ببندد.

در این میان ۱ قاشق پودر ژلاتین را روی ۵ قاشق آب ریخته و روی حرارت غیر مستقیم مدام هم بزنید تا دانه های ژلاتین حل شود. شکلات ها را با روش بن ماری آب کرده و با  نصف خامه، وانیل و پنیر ماسکارپونه مخلوط کنید. ژلاتین حل شده را به مخلوط خامه و شکلات افزوده و هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شود.

قالب را از فریزر بیرون آورده و مخلوط شکلات و خامه را روی آن بریزید و با قاشق روی آن را صاف کنید و برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود.

در این میان ۲۰۰ گرم خامه باقی مانده را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت بگذارید. خامه را با حرارت ملایم مرتب هم بزنید و زمانی که گرم شد از روی حرارت بردارید و  ۱۵۰ گرم شکلات باقی مانده را بریزید و مجدد هم بزنید تا شکلات ها آب شود. گاناش آماده شده را روی لایه قبلی چیز کیک بریزید و برای دو ساعت دیگر در یخچال بگذارید تا آماده شود. بعد از دو ساعت چیزکیک را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید. میتوانید کمی پودر کاکائو برای تزیین روی چیزکیک بپاشید و سرو نمایید.