دستگیری دارو فروش مجازی/ شروران چای فروش دستگیر شدند

دستگیری دارو فروش مجازی/ شروران چای فروش دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری عامل فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی

سرهنگ داود معظمی گودرزی در توضیح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا در راستای مبارزه با فروشندگان غیر مجاز دارو در فضای مجازی، یک کانال تلگرامی با ۵۴ هزار دنبال کننده را شناسایی کردند.

وی با اشاره به اینکه در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد مدیر این کانال تلگرامی انواع داروی نایاب و کمیاب تاریخ گذشته را به کاربران فضای مجازی می‌فروشد ادامه داد: با بهره گیری از روش‌های فنی و علمی پلیسی، کارشناسان این پلیس هویت و مخفیگاه متهم را در حاشیه شهر تهران شناسایی کردند.

این مقام سایبری خاطرنشان کرد: پس از تشریفات قضائی، متهم در مخفیگاهش دستگیر و بیش از ۵۴ هزار قلم انواع داروی کمیاب و نایاب تاریخ مصرف گذشته از مخفیگاه وی کشف شد.

رئیس پلیس فتا تهران بیان داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به بزه انتسابی اعتراف و اظهار داشت عموماً داروهای تاریخ گذشته و غیرقابل استفاده را جمع آوری و به عنوان داروهای قابل مصرف می فروخته است.

سرهنگ گودرزی افزود: پلیس فتا با رصدهای مستمر و شبانه روزی خود در فضای مجازی با کسانی در این فضا اقدام به فروش این گونه اقلام کنند، مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی ممنوع است به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه امکان ارائه داروهای تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، بهتر است هرگونه دارو و مواد بهداشتی را از داروخانه‌ها یا مراکز بهداشت معتبر تهیه و خریداری کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری و یا اعلام هرگونه موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

بازداشت ۲ چای فروش شرور جاده سولقان

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر ایجاد مزاحمت و شرارت در جاده “سولقان” توسط ۲ چای فروش، رسیدگی به موضوع را تیمی از مأموران کلانتری ۱۴۲ کن برعهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت این افراد شناسایی و مشخص شد هر ۲ متهم سابقه شرارت دارند افزود: مأموران سریعاً در محل حاضر و هر ۲ شرور را در یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: متهمان ۴۰ و ۴۵ ساله که از شروران و سابقه داران شمال تهران می‌باشند و اکنون تحت پوشش فروش چای و قلیان با قدرت نمایی نظم عمومی جاده سولقان را بر هم زده بودند، در تحقیقات اولیه به جرم خود و شرارت و مزاحمت برای شهروندان اعتراف کردند.

این مقام انتظامی به تشکر و قدرانی شهروندان از پلیس اشاره کرد و گفت: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت به جد برخورد خواهد شد.

سارق ۱۰ میلیاردی شمال تهران بازداشت شد

سرهنگ کارآگاه سعید دالوند بیان داشت: بیست و دوم اردیبهشت ماه پرونده‌ای در کلانتری ۱۶۴ قائم (عج) با موضوع سرقت از منزل با شکایت مال باخته تشکیل شد و برای پی جویی و کشف جرم پرونده به پایگاه یکم آگاهی تهران ارجاع شد.

وی عنوان کرد: شاکی در تحقیقات به عمل آمده اظهار داشت؛ ساعت ۸ صبح ۲۱ اردیبهشت به همراه کلیه اعضای خانواده منزلمان را ترک و درساعت ۲ بامداد روز بعد هنگام ورود به محوطه ساختمان با تخریب و شکسته شدن شیشه پنجره مواجه شدیم که پس از ورود به منزل متوجه به هم ریختگی وسایل منزل شده سرقت طلاجات و وجه نقد به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال که در کمد اتاق‌ها نگهداری می‌کردم، شدم.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بلافاصله کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه در محل وقوع جرم حاضر و پس از بررسی‌های به عمل آمده و بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق می‌شوند سرنخ‌های متعددی از سارقان را بدست آورند که با کنار هم قرار دادن ادله‌های موجود هویت سارق به نام نادر که دارای سوابق کیفری متعدد بود را شناسایی شد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: درادامه با بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم و پس از ۲ روز تلاش شبانه روزی و تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس نادر دستگیر و در تحقیقات به عمل آمده به بزه انتسابی معترف و اظهار داشت، سرقت را به تنهایی انجام داده ام.

سرهنگ دالوند در پایان گفت: با اعتراف صریح متهم به بزه انتسابی پرونده به دادسرا ارسال و متهم با دستور قضائی و با صدور قرار مجرمیت نادر روانه زندان شد.

دستگیری اعضای شرکت حمل بارتقلبی

سرهنگ کارآگاه سید علی شریفی بیان داشت: ماه گذشته شهروندی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی مراجعه و مدعی شد، در جستجوها اینترنتی یکی از نمایندگان شرکت معتبر حمل بار را در فضای مجازی شناسایی کرده ام و پس از هماهنگی‌های لازم مقرر شده است اثاثیه منزلم را در قبال دریافت مبلغی طبق تعرفه اتحادیه به محل جدید انتقال دهند. ولی با انتقال اثاثیه منزلم متصدیان حمل بار، تقاضای مبلغ بیشتری از مبلغ تعرفه اتحادیه کرده اند که با درگیری و دریافت مبلغ به سرعت از محل متواری شده اند که در بررسی‌های بعدی متوجه شده ام که شرکت تقلبی بوده و در فضای مجازی با نام شرکت‌های معتبر به تبلیغ حمل بار می‌پردازند.

وی عنوان کرد: در رصدهای اطلاعاتی در فضای مجازی، هویت و مخفیگاه سرکرده باند در محدوده غرب تهران شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

این مقام انتظامی به اعتراف متهم به ۱۰۰ فقره کلاهبرداری با همکاری ۴ همدستش اشاره کرد و افزود: در عملیات‌های مستقل دیگری سایر اعضای این باند نیز دستگیر و کارشناسان ارزش اموال کلاهبرداری شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت: متهمان در پی جویی های انتظامی به طراحی صفحه‌ای در فضای مجازی و معرفی خود به عنوان نماینده شرکت‌های حمل بار معتبر به کاربران فضای مجازی اعتراف و با شناسایی تعدادی از مال باختگان، اعضای این باند ۵ نفره با دستور قضائی روانه زندان شدند.

منبع : مهر