دلیل خالی شدن سریع باتری آیفون 5s چیست ؟

دلیل خالی شدن سریع باتری آیفون 5s چیست ؟

آیفون یکی از معجزه های تکنولوژی قرن جدید است . آیفون چه با جابز و چه بی جابز توانست با فاصله یکه تازی نماید و خود را بعنوان یک برند محترم و متشخص در بازار موبایل معرفی نماید .

طرفداران گوشی آیفون باتری آیفون را هم به خاطر واقعی بودن عددهای مربوط به ظرفیت و صداقت با مشتری بسیار دوست دارند . گوشی ای که میخواهیم در مورد باتری آن صحبت کنیم آیفون پنج اس است و اطلاعات زیر را بعنوان دانسته های لازم برای مشتریان تقدیم می نماییم .

آیفون  5sرا بیشتر بشناسیم

این گوشی همانند سایر گوشی های آیفون چندان بزرگ نیست و دارای یک صفحه نمایشگر ۴ اینچی است . و ۱۶ میلیوون رنگ را نمایش می دهد. رزولوشن آیفون ما ۶۴۰ در ۱۱۳۶ پیکسل تعیین شده است .

وزن گوشی هم ۱۱۲ گرم است . سیستم عامل ان آیوس ۷ بوده که تا آیوس ۱۰.۳.۳ قابل ارتقا است . پردازنده دو هسته ای دارد و حافظه داخلی آن در سه نوع ۱۶ و ۳۲ و ۶۴ گیگا بایتی موجود است . رم این گوشی تنها یک گیگ است و تا اینجا خبرها برای باتری آیفون خبرهای بدی نیست زیرا این اعدا فشار زیادی به منبع تغذیه گوشی نخواهد آورد .دوربین اصلی ۸ مگا پیکسل را داراست و دوربین سلفی آن تنها ۱.۲ مگا پیکسل است . حسگرهای متعددی را داراست از جمله اثر انگشت و شتاب سنج و سنسور مخصوص مجاورت و نیز قطب نما و همچنین ژیروسکوپ .

باتری آیفون ما ظاهرا کار خیلی دشواری را در پیش رو ندارد و شاید به همین دلیل است که می تواند تا چهل ساعت این گوشی را روشن نگه دارد اما این تمام داستان نیست . 

باید به شما بگوییم که باتری آیفون  5s ما یک بارتی لیتیوم پلیمری است که نه تنها غیر قابل تعویض م یباشد که ظرفیت آن ۱۵۶۰ میلی آمپر است .

و نکته آن که….

عدد ظرفیت باتری آیفون مد نظر ما شاید برای شما از دو جنبه جالب باشد نخست دقت آن عدد و تلاش نکردن جهت رند نشان دادن آن در جایی که در برخی گوشی ها و باتری های فیک عموما چینی جهت خوشایند مشتری گاه تادو برابر ظرفیت واقعی نیز بر روی باتری نوشته می شود ولی باتری آیفون خود را موظف می داند حتی تا رقم دهگان ظرفیت خود را با دقت به مشتری ارائه دهد و دیگری عدد ۱۵۶۰ در ظرفیت که در سال های اخیر رقبای زیادی برای خود پیدا نموده است .

مزایای این گوشی نسبتا کوچک

این گوشی توان گرافیکی بسیار بالایی را به شما ارائه خواهد داد . پردازنده آن بسیار توانمند و قوی است همان دوربین ظاهرا کم توان ۸ مگا پیکسلی از بهترنی ها در نوع خود از نظر کیفیت است و امکان عکس برداری در شب را به شما اهدا خواهد کرد و بصورت حیرت بر انگیزی توان ثبت ده عکس در هر ثانیه را داراست . با ترکیب جالبی که در نورهای صادره از دو فلش ال ای دی خود ایجاد می کند به شما هزار ترکیب نوری متفاوت را پیشنهاد می دهد .

امکان تصویربرداری اسلومونشن یا همان حرکت آهسته را به شما می دهد و هنگام فیلمبرداری تا سه برابر توان زوم بر سوژه را دارد .امکان ثبت عکس با کادر مربعی که جهت استفاده در فضای مجازی یک حالت جذاب است را داراست .

 معایب گوشی آیفون ۵s

گوشی اندکی کوچک و گاه کودکانه می نماید هر چند پس از استفاده از ان متوجه جدیت و توانش خواهید شد .

گوشی آیفون ما گران قیمت به نظر می رسد . هنگام ارائه قیمت این گوشی ۸۰۰ دلار بود .

متاسفانه جایی برای کارت حافظه جانبی پیش بینی نشده است . و شما چاره ای بجز استفاده از همان کارت حافظه های داخلی ۱۶ و ۳۲ ئو ۶۴ گیگا بایتی ندارید.

باتری آیفون لیتیومی ما متاسفانه قابل تعویض نیست .

رادیو هم ندارد !

صدای خروجی با کیفیتی ندارد و دارای کیفیت مونو می باشد و نه استریو و این برای مشتریان سخت گیر یک امتیاز منفی محسوب می شود.

نرم افزار های توانمند سنجش سلامت باتر یآیفون معمولا در این مدل گوشی آیفون جواب نمی دهند.

و….

خوشبختانه راه هایی هم برای تعمیر و تعویض باتری آیفون ۵s  وجود دارد. به شما پیشنهاد می دهیم گوشی با ارزش خود را قربانی انتخاب باتری های فیک و تقلبی و بازاری نکنید . باتری آیفون شما وظیفه تغذیه این گوشی با ارزش و گران قیمت را بر عهده دارد بنابراین حتما در این زمینه از تجربیات ما استفاده نمایید .

سخن پایانی

سلامت گوشی خود را همانند سلامت بدن خود به دست هر کس ندهید! هر قطعه جانبی ای رااز هر محل نا معتبری خریداری ننمایید و به شرکت های معتبر جهت مشاوره و کمک در این زمینه اعتماد کنید . زیرا از دید این شرکت معتبر یک رابطه کاری تنها یک معامله نیست بلکه یک قرارداد اخلاقی و تخصصی نیز هست .

منابع: دلایل خالی شدن باتری های موبایل

باشگاه خبرنگاران جوان