دو برند معروف کمپرسورهای سانترفیوژ

دو برند معروف کمپرسورهای سانترفیوژ

کمپرسور از دستگاه های مکانیکی محسوب می‌شود که در انواع مختلف و با کاربردهای مخالف برای استفاده در صنایع گوناگون در بازار ماشین‌های مکانیکی موجود است. اگر بخواهیم در مورد کار کمپرسور صحبت کنیم باید بگوییم این دستگاه ها با وجود انواع مختلفی که دارند همگی برای ایجاد نیروی مکش لازم برای مکیدن گاز مبرد از اواپراتور، متراکم کردن گاز و سپس فرستادن آن به کندانسور، ه در آن گاز به مایع تبدیل می شود، مورد اسنفاده قرار می‌گیرند.

کمپرسور ها در بازار با توجه به شکل و ظاهر، کارکرد و نحوه ساخت به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. کمپرسورها بر اساس نوع کارکرد به دسته بندی های زیر تقسیم می‌شوند:

  • کمپرسور دیزلی
  • کمپرسور پیستونی
  • کمپرسور اسکرو
  • کمپرسور سانتریفیوژ

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با دو برند معروف تولید کننده کمپرسورهای سانتریفیوژ آشنا کنیم. قبل از هر چیز باید توضیحی کوتاه در مورد کمپرسور سانتریفیوژ و کاربرد آن به شما بدهیم.

کمپرسور سانتریفیوژ چیست و چه کاربردی دارد؟

کمپرسور سانتریفیوژیکی از پرکاربردترین کمپرسورهای موجود در انواع صنایع کوچک و بزرگ می باشد که این کمپرسورها می توانند با ایجاد یک فشار مناسب مثبت، همزمان که در حال بهره بردن از نیروی گریز در مرکز کمپرسور هستند، از گاز نیز استفاده کنند.  کمپرسور سانتریفیوژمی تواند با به گردش در آمدن پروانه در هوا، یک قسمت از ناحیه را مکش کند و آن را به یک ناحیه کم حجم تر منتقل کند. در اثر این چرخش است که هوای کم فشارتر توسط مکش پره تحت تاثیر قرار می گیرد و سپس با افزایش فشار مجدد به حالت اول باز می گردد. جالب است بدانید که پره ها در کمپرسور سانتریفیوژبه گونه ای طراحی می شوند تا عمل کمپرسور کردن به خوبی انجام شود

قاعدتا به عنوان یک کاربر این سوال برای شما پیش آمده که از یک کمپرسور مناسب سانتریفیوژ در چه صنایعی استفاده می شود؟ به طور کلی از یک کمپرسور سانتریفیوژ برای صنایعی مانند:

  • صنایع نیروگاهی
  • صنایع هوایی
  • صنایع خودرو

دو برند معروف کمپرسور های سانتریفیوژ

برندهای مروف و بزرگی در جهان هستند که کمچرسور تولید می‌کنند! دو مورد از چندین برند معروفی که در زمینه تولید و ارائه کمپرسورهای سانتریفیوژ دارای سابقه خوبی هستند برند کمپرسور اینگرسولرند و سامسونگ می‌باشند که در ادامه به بررسی موردی هریک از کمپرسورهای سانتریفیوژ این دو برند خواهیم پرداخت.

بررسی کمپرسور سانتریفیوژ برند اینگرسولرند

برند های کمپرسور هوا تنوع زیادی دارند که در این قسمت به برند اینگرسولرند می پردازیم.از جملهبرند های کمپرسور هوا که یکی از سه تولید کننده برتر این صنعت است می توان به اینگرسولرند اشاره نمود. اینگرسولرند جزو کمپرسورهای هوا می باشد که کشور آمریکا تولید می کند.تجهیزات متفاوتی از جمله آچار بکس بادی،پیچ گوشتی بادی،فرز بادی،پولیش بادی و…تولید می کند.البته در سال های اخیر به تولید ابزار برقی و شارژی نیز پرداخته است؛ اینگرسولرند یکی از برند های کمپرسور هوا است که ویژگی هایی از جمله استحکام و عمر بالایی داشته، وزن و حجم کم،طراحی زیبا و گشتاوری دقیق و خوش شکل و خوش فرم می باشد.این ویژگی ها باعث شده است که از این برند در پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی،کارخانه های بزرگ فولاد و سیمان و صنایع سنگین استفاده بکنند.البته برند اینگرسولرند بخاطر تولید کمپرسورهای بزرگ شهرت خاصی دارد.

کمپرسور اینگرسولرند در این زمینه یکی از بهترین گزینه ها است و از این رو در بسیاری از صنایع تحت پوشش به کار گرفته می شود. بیشترین استفاده ای که کمپرسور سانتریفیوژ اینگرسولرند دارد در صنایع خودرویی می‎باشد. هوایی که به موتور خودرو وارد می شود اگر به صورت فشرده باشد، نیروی مورد نیاز برای وسیله را به شدت افزایش خواهد داد. البته برای اینکه این فشرده سازی به راحتی برای خودرو انجام شود، باید از سوپرشارژر و توربوشارژر استفاده شود. در حقیقت سوپر شارژر به عنوان یک کمپرسور سانتریفیوژعمل می کند و نیروی خود را از گازهای خروجی خودرو دریافت می کند.

کمپرسور سانتریفیوژ سامسونگ

برند سامسونگ را می‌توان پرچمدار و پیشرو در زمینه تولید کمپرسورهای از نوع سانتریفیوژ دانست. کمپرسورهای سانتریفیوژ سامسونگ با درجه بالایی از قابلیت اطمینان و هزینه تعمیر و نگهداری پایین در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه ، گاز طبیعی، کارخانه های فولاد و سیمان، صنایع غذایی و همچنین حمل و نقل استفاده می شوند.

شرکت سامسونگ با توجه به پیشرفت ها و موفقیت های خود در فناوری ، یک شرکت برتر و موفق محسوب می‌شود . ابر شرکتی که چند ملت را در زمینه های مختلف در زیر مجموعه خود قرار داده و به صورت جهانی فعالیت دارد و در بسیاری از کشورها دارای دفتر مدیریتی است که با نام برند سامسونگ با هم متحد شده‌اند. یکی از علت های رشد اقتصادی و سیاسی کره جنوبی وجود شرکتی به نام سامسونگ است. که در انقلاب اقتصادی کره نقش بسزا داشته است و یکی از موفق ترین برند ها در طول سال های اخیر برند سامسونگ است .این شرکت در شهر سامسونگ سئول قرار دارد. این شهر به عنوان یک پارک فناوری اطلاعات است که به شرکت سامسونگ و زیر مجوعه آن متعلق است. با توجه به فعالیت های این شرکت در زمینه های مختلفی از جمله :

  • سرگرمی
  • خدمات فناوری و اطلاعات و ارتباطات
  • پزشکی
  • ماشین آلات عظیم
  • ساخت و ساز
  • تبلیغات ، فعالیت می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کمپرسورهای سانتریفیوژ این برند می‌توانید به مقاله  بررسی کمپرسورهای سانتریفیوژ سامسونگ  مراجعه کنید.

منبع: وبسایت رسمی فروش و خدمات کمپرسور هواپایا تامین

تلفن‌های تماس هواپایا: ۰۲۱-۴۴۲۳۸۸۷۶ | ۰۲۱-۴۴۳۷۵۷۱۴