راه های موثر لایروبی چاه فاضلاب در اصفهان

راه های موثر لایروبی چاه فاضلاب در اصفهان

لایروبی چاه فاضلاب به خارج کردن مواد زائد و اضافی از داخل چاه ها یا کانال های فاضلاب گفته می شود. فرایند لایروبی اغلب با روش های تخلیه چاه صورت می گیرد. مواد مختلفی که وارد چاه می شوند، به مرور زمان سفت شده و مانند یک لایه رسوبی عمل کرده و از نفوذ آب به خاک جلوگیری می کنند؛ به این ترتیب چاه ها به سرعت پر شده و هزینه تخیه آن ها گریبان گیر افراد خواهد شد.

اهمیت لایروبی چاه های فاضلاب

خارج کردن گل و لای و لجن از چاه ها و گذر مایعات، برای حفظ محیط زیست مفید واقع می شود؛ این فرایند سبب تجدید منابع محیطی شده و در فرایند ساخت و ساز نیز مزایای قابل توجهی به همراه دارد. اعمال این فرایند در شهرستان ها مزایای بیشتری داشته و سبب پاکیزگی هوا و سالم تر شدن زندگی شهروندان خواهد شد.

این فرایند از تجمع حشرات، موش و جانوران موذی جلوگیری کرده و به این ترتیب به رعایت بیشتر نکات بهداشتی می انجامد. برای بهبود انجام فرایند لایروبی باید از روش های استاندارد تراشیدن چاه فاضلاب استفاده کرده و برای این منظور از افراد حرفه ای کمک بگیرید. همچنین انجام منظم و دوره ای این فرایند به بهبود وضعیت زیست محیطی می انجامد.

در ادامه با برخی از مهمترین روش های لایروبی چاه فاضلاب آشنا می شوید.

لایروبی چاه با استفاده از نیروی انسانی

در این روش لایروبی نیروی انسانی به درون چاه رفته و این فرایند را به بهترین نحو انجام می دهد. این روش لایروبی بسیار سنتی و قدیمی است و به کسانی که این فرایند را انجام می دهند، مقنی می گویند. مقنی مواد جامد موجود در چاه ها را درون بشکه ای ریخته و با خود به خارج از چاه حمل می کند. برخی از آن ها نیز از ماشین های کمپرسی در این زمینه استفاده کرده و جامدات را با این شیوه از چاه خارج می کنند.

لایروبی با روش سپتیک تانک

هزینه لایروبی چاه فاضلاب در این روش کمی بیشتر محاسبه می شود؛ چرا که در این روش هم از نیروی انسانی و هم از ماشین آلات مکنده و تانک های مخصوص استفاده می کنند. سپتیگ ها از ابزار جدید لایروبی هستند که در انواع مختلفی تولید شده و هر یک برای مصارف متعددی به کار می روند.

نسبت به نوع استفاده از این دستگاه ها، مدل های سپتیک آشغال گیر و سپتیک لجن گیر، سپتیک های خانگی و سپتیک های صنعتی به کار رفته و فرایند لایروبی را با بهترین کیفیت انجام می دهند.

هر یک از این دستگاه ها طرز کار به خصوصی داشته و روش لایروبی با آن ها متفاوت انجام خواهد بود. انواع سپتیک های صنعتی برای مراکز تصفیه خانه مورد استفاده قرار گرفته و به جداسازی آب از لجن و باکتری های هوازی می انجامند. استفاده از آن ها در تصفیه خانه های خانگی نیز انجام می گیرد که روش کار متفاوتی دارد.

لایروبی چاه با استفاده از منهول ها

این ابزار اغلب بر سر راه چاه های فاضلاب نصب شده و مقادیری از جامدات موجود در مسیر را در خود جمع آوری می کنند. منهول ها خطوط فاضلاب را به هم متصل کرده و هر یک در عمق به خصوصی نصب می شوند. در فرایند لایروبی، با خارج کردن منهول ها از خطوط انتقال آب، فرایند پاکسازی انجام خواهد شد.

بهترین زمان انجام فرایند لایروبی چاه فاضلاب

مرکز لوله بازکنی در اصفهان ، زمان مشخصی برای انجام این فرایند مشخص نمی کند. به صورت کلی نمی توان گفت که هر چند سال یا چند ماه باید این فرایند انجام شود؛ اما عوامل مختلفی در زمان مورد نیاز برای اجرای لایروبی تاثیر می گذارند.

نوع چاه، طریقه حفر آن با روش های صنعتی یا مسکونی، میزان استفاده از چاه و… بر زمان انجام لایروبی تاثیر می گذارند. در این خصوص نشانه های چاه و فاضلاب مسکونی فرا رسیدن زمان انجام این فرایند را اطلاع می دهند. در صورتی که چاه فاضلاب منزل شما مکررا پر شود، بوی بدی از چاه به مشام برسد، آب به خوبی وارد لوله ها نشود و… زمان لایروبی چاه فاضلاب شما فرا رسیده است.

فرایند لایروبی چاه فاضلاب

پیش تر با روش های لایروبی چاه فاضلاب آشنا شدیم؛ حال باید دید که مراحل اجرای این فرایند به چه صورت است. برای این فرایند ابتدا باید چاه فاضلاب به صورت کامل تخلیه شود؛ سپس کارگر وارد چاه می شود و با استفاده از ابزارهای مورد نیاز لایه های رسوبی، دیواره های چاه را می تراشد و رسوبات آن را از بین می برد.

هزینه لایروبی چاه فاضلاب

این فرایند تا جایی که یک لایه خاک بر روی دیوار مشاهده شود و کلیه رسوبات موجود از بین بروند، ادامه خواهد یافت. سپس همه این لایه هایی که از دیواره های چاه جدا شده اند، از محیط خارج شده و محیط چاه پاکسازی خواهد شد. در این فرایند ابزارهای مکانیکی و تجهیزات مخصوص تراشیدن چاه فاضلاب نیز مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین ابزار و وسایل سنتی نیز در این فرایند به کار می روند و سرعت عمل انجام لایروبی را افزایش می دهند.

در مرکز لایروبی اصفهان کلیه مراحل لایروبی یا تراشیدن چاه های فاضلاب به صورت اصولی و با رعایت استانداردهای کیفی انجام خواهند شد؛ در صورت عدم توجه به نکات اصولی عملیات لایروبی، مشکلات بسیاری در سیستم آب و فاضلاب ساختمان به وجود می آید. گرفتگی چاه، آسیب رسیدن به لوله ها، انباشته شدن رسوبات، ایجاد بوی بد، آسیب رسیدن به محیط زیست و… از جمله معایب انجام غیر اصولی تراشیدن چاه به شمار می روند.

مزایای لایروبی چاه چیست؟

  1. جلوگیری از نم زدگی محیط ساختمان در بخش کف
  2. جلوگیری از ریزش ساختمان های مسکونی
  3. جلوگیری از پر شدن زود هنگام چاه های فاضلاب
  4. نفوذ بهتر آب به خاک و زمین
  5. جذب بهتر مواد فاضلابی به خاک چاه
  6. پاکسازی مواد و جامدات اضافی از چاه
  7. از بین رفتن بوی نامطلوب چاه

شما می توانید، با پرداخت اندک هزینه لایروبی چاه فاضلاب کلیه این مزایا را به دست آورده و محیط ساختمان خود را از وجود این آلودگی ها پاکسازی کنید.

جمع بندی

در این گزارش با فرایند لایروبی چاه فاضلاب اصفهان آشنا شده و مراحل کاری انجام آن را به صورت خلاصه بررسی کردیم. شما می توانید، با مطالعه بخش های مختلف این مطلب، با مزایا و اهمیت استفاده از این فرایند نیز در سیستم آب و فاضلاب مسکونی و صنعتی آشنا شوید. لازم به یادآوری است، این فرایند تنها برای لایروبی چاه های مسکونی مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ در طبیعت نیز گاها برای باز کردن راه قنات ها و چاه های طبیعی از فرایند لایروبی استفاده می کنند. فرایند لایروبی را با نام تراشیدن چاه نیز می شناسند و انجام این کار را به دست افراد حرفه ای می سپارند.

مرجع اولیه این گزارش مقاله ای با نام بهترین روش های لایروبی چاه فاضلاب در سایت تاسیسات دنا خدمات لوله بازکنی اصفهان اینجا می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه نمایید.