رشد قد پسران تا چند سالگی ادامه دارد؟ (اوج سن رشد قد پسران)

رشد قد پسران تا چند سالگی ادامه دارد؟ (اوج سن رشد قد پسران)

سن رشد قد پسران معمولاً یکی از دغدغه‌های خانواده است. به‌طورکلی در جامعه باب شده که مردان باید از زنان قدبلندتر باشند. در روابط اجتماعی آن‌ها تأثیر بسزایی خواهد داشت و کم‌تر زن‌وشوهری را می‌بینیم که اختلاف قد آن‌ها به نفع زن باشد. در این مورد معمولاً سن رشد قد پسران یکی از متداول‌ترین سؤالاتی است که از پزشکان پرسیده شده یا در اینترنت جستجو می‌شوند. البته در این مورد باید بدانید که تا ۲۵ سالگی امکان افزایش قد به‌صورت طبیعی وجود دارد.

پس از آن نیاز به استفاده از روش‌های خاص برای بهبود شرایط جسمانی و بخصوص قد است. شاید این موضوع که قد دیگر از سنی به بعد بلند نمی‌شود شما را آزار دهد. درصورتی‌که باید بگوییم که این بستگی به چند مسئله کلیدی خواهد داشت. امروزه روش‌های درمانی زیادی در دنیا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و قد خود را پس از دوره رشد نیز تا ۵ سانتی‌متر افزایش دهید.

اما آن‌قدر در مورد این روش‌ها صحبت می‌شود که لازم است ما اشاره‌ای داشته باشیم به درست‌ترین تکنیک در این مورد. موضوع این است که سن رشد قد پسران بسته به عوامل و نکات زیادی دارد.

نکات مهم در سن رشد قد پسران

معمولاً رشد قد تا ۱۶ سالگی به اساسی‌ترین شکل رخ می‌دهد. همین‌طور پسرها در هر دوره ژنتیک نیاز به رشد ۷ سانتی‌متری دارند. قد یک پسر وقتی که از دوران بلوغ می‌گذرد به شکلی پیش می‌رود که اگر تقویت نشود دچار مشکل خواهد شد. امروزه روش‌های متفاوتی برای درمان مشکلات کوتاهی قد در دنیا ابداع می‌شود که البته صحبت در این موردنیاز به یک مقاله بلند و بالا و طولانی و شاید یک کتاب خواهد داشت. پسران ممکن است در دسته‌بندی دوگانه در مورد بلوغ قرار بگیرند. یا ممکن است بلوغ زودهنگام از ۱۱ تا ۱۲ سالگی و یا ممکن است بلوغ دیرهنگام از ۱۳ تا ۱۴ سالگی را تجربه کنند.

معمولاً یک میانگین رشد در مورد سن رشد قد پسران در نظر گرفته می‌شود. برای پسران بهتر است که شرایط رشد قد در حالت معمول به این شکل باشد:

  • تا ۸ سالگی، ۱۲۸ سانتی‌متر
  • تا ۹ سالگی، ۱۳۳.۵ سانتی‌متر
  • ۱۰ سالگی، ۱۳۸.۵ سانتی‌متر
  • ۱۱ تا ۱۴ سالگی ۱۶۴ سانتی‌متر
  • ۱۵ تا ۱۸ سالگی بسته به ژنتیک از طیف ۱۶۵ تا ۱۷۸ سانتی‌متر

پس از این نیاز است که ژنتیک فرد بررسی شود و ممکن است قد او همین‌طور بلندتر شود. ژن‌های هر دو والد نیز روی این موضوع مؤثر هستند. در واقع رژیم غذایی، سطح فعالیت و همین‌طور تغذیه مادر در دوران بارداری را نیز نباید فراموش کنید. به‌هرحال انتظار می‌رود که پسران با سرعت رشد بیشتری پیش بروند. علاوه‌برآن به طور میانگین پسران بیشتر از دختران قد می‌کشند. به همین دلیل است که پزشکان نیز معمولاً نمودار رشد متفاوتی را برای دختران و پسران در نظر می‌گیرند و نمی‌توان آن‌ها را به یک‌شکل آنالیز کرد.

تأثیر بلوغ در قد پسران

البته که سن یک پسر وقتی که دوران بلوغ را پشت سر می‌گذارد می‌تواند رابطه مستقیم با کاهش سرعت رشد او داشته باشد. اما می‌توان به‌نوعی مهندسی معکوس دست زد روند رشد قد را کنترل کرد که البته این بحث بسیار تخصصی است و نمی‌توان صرفاً در یک مقاله کوتاه در مورد آن صحبت کرد.

عوامل تأخیر در رشد قد پسران

حالا لازم است به این موضوع اشاره داشته باشیم که چه عوامل و مواردی می‌تواند موجب بروز اختلال در رشد پسران شود، دراین‌خصوص هورمون‌های رشد، سطح انسولین، هورمون‌های جنسی و سندروم داون و برخی اختلالات پزشکی دیگر موجب بروز این مشکلات می‌شوند. البته که می‌توان از این مشکلات از دوران بارداری و پیش از آن تا دوران رشد و همین‌طور بلوغ و در سنین بالا جلوگیری کرد. در این موردنیاز است که این مقاله را به‌صورت مفصل در وبگاه وان قد بررسی کنید. برای این کار می‌توانید به‌صورت مستقیم وارد آدرس پورتال و این‌سایت شوید یا نام آن را (سایت وان قد) در گوگل جستجو کنید.

به‌هرحال اختلالات ژنتیکی نیز موضوعی است که اگر در همان ابتدا کنترل نشود می‌تواند موجب بروز دردسر شود. ضمن این که پسرانی که اضافه‌وزن دارند نیز نرخ رشد کم‌تری به خود می‌گیرند. دراین‌خصوص سوءتغذیه نیز موضوع مهمی است و ما نمی‌توانیم از آن ساده بگذریم! درصورتی‌که رشد فردی متوقف شده است نیاز خواهد بود که هورمون‌های رشد او کنترل شوند. در غیر این صورت اختلال ژنتیکی در او به وجود می‌آید و حتی در بلندمدت سلامتی او نیز به خطر می‌افتد.

در مقابل این موضوع باید از یک پزشک معالج نیز کمک بگیرید. خودتان هم از روش‌های درمانی که وجود دارد استفاده کنید و سعی کنید که با اصلاح رفتاری و تغییرات در تغذیه این مشکل را حل کنید. فراتر از این موضوع شما می‌توانید برای سن رشد قد پسران به سراغ تزریق داروهای مخصوص بروید که به همین منظور طراحی شده‌اند.

چگونه به رشد قد پسربچه کمک کنیم؟

یکی از اولین نکاتی که باید به یاد داشته باشید مربوط به سن رشد خواهد بود. این سن به طور ویژه در مورد پسران تا ۲۵ سالگی ادامه دارد و می‌توان به‌سرعت بیشتری آن را کنترل کرد. درصورتی‌که سن از ۲۵ بگذرد کمی پروسه پیچیده‌تر و سخت‌تر خواهد شد. اما هنوز این شانس وجود دارد. دراین‌خصوص شما می‌توانید به سراغ روش‌هایی چون حجامت، طب سنتی، بادکش درمانی، تزریق وریدی و… بروید. درصورتی‌که با مشکل رشد مواجه هستید باید نقصان جسم خود را بیابید. گاهی کمبود ویتامین و مشکل در تراکم املاح از جمله مواردی است که سبب بروز چنین اختلالاتی در بدن انسان می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم که در خصوص سن رشد قد پسران با یک پزشک متخصص غدد نیز صحبت کنید و از او در این مورد راهنمایی بخواهید. البته به‌هیچ‌عنوان فراموش نکنید که این‌گونه بیماری‌ها ممکن است ریشه‌ای با بازگشت به دوران جنین نیز داشته باشند. در نتیجه برای درمان آن سعی و تلاش خود را انجام دهید؛ چون به‌هرحال کوتاهی قد در پسران یک مشکل حاد است و قطعاً تبعات بد و سختی نیز برای آن‌ها خواهد داشت. در واقع قد ارتباط مستقیم با اعتمادبه‌نفس فرد دارد. به نظر می‌رسد که رشد پسران تا سن خاصی به‌صورت باورنکردنی پیش می‌رود. پس از آن مشکلاتی ایجاد می‌شود و بیماری‌هایی به وجود می‌آید که باید از آن جلوگیری شود. این بیماری‌ها سبب بروز اختلال در صفحه رشد می‌شوند و تاحدامکان می‌توان از طریق دارو و حتی روش‌های طب سنتی از آن جلوگیری کرد.

تجربیات دیگران از افزایش قد چیست؟ پیشنهاد می کنم مطلب تجربیات افزایش قد سایت وان قد را مطالعه کنید تا ببینید دیگران در این زمینه چه دیدگاه و تجربه ای دارند.