رقابت گزینه‌های میزبانی برای برگزاری مسابقات جهانی کشتی

رقابت گزینه‌های میزبانی برای برگزاری مسابقات جهانی کشتی

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین و شعله ور شدن آتش جنگ بین این دو کشور همسایه، مجامع و سازمان‌های بین المللی ورزشی، محرومیت‌های سنگینی را به روسیه تحمیل کردند که یکی از همین محرومیت، لغو تمامی میزبانی و حضور در رویدادهای بین المللی کشتی بود.

بدین ترتیب روسیه علاوه بر از دست دادن فرصت حضور در میادینی همچون المپیک و جهانی، میزبانی رقابتهای جهانی ۲۰۲۳ را هم از دست داد تا ثابت شود اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین المللی المپیک همچنان بر مواضع سختگیرانه خود علیه روس‌ها جدی هستند.

از سوی دیگر برخی از کشورهای صاحب نام کشتی در عرصه میزبانی مسابقات هم رقابت تازه ای را برای جایگزینی به جای روسیه اغاز کرده اند و سعی دارند میزبانی رقابتهای جهانی ۲۰۲۳ کشتی را بدست آوردند. اهمیت میزبانی این دوره از رقابتهای جهانی از آنجاست که این مسابقات به عنوان نخستین مرحله گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس تلقی می‌شود و طبیعتاً کشور میزبان می‌تواند از امتیازات زیادی در آن برخوردار باشد.

تاکنون چند کشور برای کسب میزبانی رقابتهای جهانی بطور رسمی اقدام کرده اند که ترکیه و مجارستان با وجود شانس کمتر به دلیل میزبانی رویدادهای مختلف از جمله این کشورها هستند. در همین راستا قرار است روز ۲۰ آبان ماه نشست ویژه‌ای در اتحادیه جهانی کشتی برگزار شود تا میزبان مسابقات جهانی سال آینده از بین کشورهای کاندیدای این رویداد انتخاب و معرفی شود.

منبع : مهر