زمستان سخت در انتظار صنعت خودروی اروپا

زمستان سخت در انتظار صنعت خودروی اروپا

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، مؤسسه اس‌اندپی گلوبال موبیلیتیS&P Global Mobility  در گزارشی پیش بینی کرد که در صورت وقوع یک زمستان بسیار سرد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، با توجه به افزایش سرسام آور قیمت انرژی، تولید در بخش صنعت خودرو ممکن است متوقف شود.

بر اساس گزارش این مؤسسه با عنوان “زمستان در راه است”، “حوادث ترکیبی قوی سیاه” که ناشی از همه گیری کووید-۱۹ و جنگ اوکراین است، خطوط تولید خودرو را به ویژه در مورد تراشه‌ها تحت فشار قرار داده است.

در نتیجه، این صنعت ممکن است در ماه‌های آینده با “فشار شدید” ناشی از هزینه‌های انرژی مواجه شود.

از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، پیش بینی می شود تولید سه ماهه کارخانه های خودروسازی مستقر در اروپا بین ۴ تا ۴.۵ میلیون دستگاه باشد.

با این حال، این گزارش می‌گوید با “محدودیت‌های بالقوه خدمات”، این تولید می‌تواند به 2.75 میلیون دستگاه در هر دوره سه ماهه کاهش یابد.

این مؤسسه با استناد به سهمیه بندی اجباری انرژی برای تولیدکنندگان و تامین کنندگان خودرو در این منطقه، اختلالات قابل توجهی را در زنجیره تامین از ماه نوامبر تا بهار پیش بینی کرد.

 در این بیانیه آمده است: برای صنعتی که در حال حاضر با موجودی کم وسایل نقلیه در نمایشگاه‌های فروش دست و پنجه نرم می‌کند، یک بحران اضافی می‌تواند در مقیاس جهانی ناتوان کننده باشد.

ادوین پوپ، تحلیلگر مؤسسه اس‌اندپی گلوبال، خاطرنشان کرد: اگر به زنجیره تأمین نگاه کنید – به‌ویژه جایی که ساختار فلزی از طریق پرس، جوشکاری یا اکستروژن شکل می‌گیرد، مقدار زیادی انرژی استفاده می‌شود.

وی افزود: کل مصرف انرژی در این شرکت ها می تواند تا یک و نیم برابر چیزی باشد که امروز در مونتاژ خودرو می بینیم.

پوپ در ادامه گفت: ما می شنویم که بخشی از این ظرفیت تولید به قدری غیراقتصادی می شود که شرکت ها به سادگی فروشگاه را تعطیل می کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم