ساخت خانه ام باعث ثروتمند شدن من شد

ساخت خانه ام باعث ثروتمند شدن من شد

زمانی که برای ساخت منزل خود اقدام به تهیه انواع آجر کردم متوجه شدم به این زمینه علاقه فراوانی دارم و می توانم با فعالیت در این بازار به سود برسم. در ابتدا آجر سفالین، قزاقی و کف را برای کسب و کار خود انتخاب کردم که در ادامه بیشتر درباریشان صحبت خواهم کرد.

آجر سفالین

آجر سفالین انواعی از مصالح ساختمانی است که با توجه به ویژگی هایی که دارد کاربرد های فراوانی از جمله : در ساخت و ساز و نمای ساختمان و سقف و سالن ها و غیره دارد.

قیمت آجر سفالی پر مصرف ترین متریال ساختمانی و فروش ویژه‌ای که عمده ی آن دارد، برای ساختمان سازی بسیار مناسب است.

از زمان های قدیم انسان ها به دنبال وسایل و ابزاری بودن تا بتوانند برای ساخت و ساز از آن استفاده کنند، ابتدا از سنگ های مختلف برای دیوار چینی استفاده می کردند که به مرور زمان دچار تغییر تحول شده و به انواع آجر هایی که امروز تولید می شود، در آمده، که از جمله آن ها آجر سفالی می باشد.

قیمت آجر سفالی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله: کیفیت مواد اولیه به کار برده شده و تعداد سوراخ های موجود در آجر سفالی و غیره می باشد.

آجر قزاقی

یکی از مصالح قدیمی و سنتی در ساختمان سازی آجر قزاقی می باشد این آجر در یزد با رنگهای متنوع تولید می شود که برای اطلاع از لیست قیمت و نکاتی راجب استاندارد های آن می‌توان به مراکز تولیدی یا سایتهای معتبر مراجعه کرد این آجر در سایزهای استاندارد و نسبتاً کوچک تولید می شود و مقاومت زیادی در برابر اشعه خورشید و بارش برف و باران دارد.

از این رو برای نمای بیرونی ساختمان به کار گرفته می شود در زمانهای گذشته استفاده از این آجر بسیار رایج و پر رونق بود اما با گذشت زمان مصالح جدید جایگزین آن شدند و ساختمانهای امروزی به میزان کمتری از این آجر استفاده می شود اما اگر در ساختمان سازی مورد استفاده قرار گیرد بسیار با ارزش و گران قیمت خواهد بود و موجب افزایش قیمت خانه در هنگام فروش می شود نکته جالبی که در مورد این آجرها وجود دارد این مسئله است که بیمه خانه هایی که با این آجر ساخته می شوند نسبت به سایر مصالح کمتر است.

آجر کف

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را در باره تجارت و صادرات آجر کف و آجر پازلی ساختمانی و نحوه قیمت گذاری و خرید و فروش و پیدا کردن قیمت روز این محصول را در اختیار شما بگذاریم. اما در ابتدا باید کمی با این محصول آشنا بشویم.  آجر ها از قرن ها پیش تا به امروز در صنعت ساختمان سازی استفاده می شده اند و از آن ها به شکل گسترده استفاده می شده است. این محصول به علت قیمت پایین و دوام بالا بسیار پر کار برد می باشد.

جالب است که بدانید به تازگی در شهر های شوش و سیلک نیز بقایایی از کوره های آجر پزی مختص به آن زمان کشف شده است که قدمتشان به چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد حتی به تازگی در کشف هایی که در کشور هندوستان نیز انجام گرفته است، این کوره های آجر پزی به چشم می خورد و این نشان از قدمت این محصول است که با گذشت هزاران سال همچنان به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین مصالح ساختمانی شناخته می شود و به وفور در پروژه های ساختمانی استفاده می شود.