سالیوان و سخنگوی اردوغان با یکدیگر گفتگو کردند

سالیوان و سخنگوی اردوغان با یکدیگر گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس جمهور ترکیه و «جیک سالیوان» مشاور منیت ملی کاخ سفید طی یک تماس تلفنی در روز جمعه درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای تبادل نظر کردند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه ای در این رابطه گفت که آنها درباره روابط سیاسی و اقتصادی، همکاری در بخش نظامی و موضوعات منطقه ای و جهانی گفتگو کردند.

آنها همچنین درباره شرایط سیاسی و بشردوستانه در افغانستان، تمامیت ارضی سوریه و پاکسازی تروریست ها، روند سیاسی و انتخابات پیش رو در لیبی، مسئله قره باغ کوهستانی (مناقشه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان)، تحولات در مرزهای اوکراین، بحران پناهجویان در مرزهای بلاروس و لهستان و تحولات در حوزه مدیترانه شرقی بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین «امیلی هورن» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این باره طی بیانیه ای گفت که سالیوان و کالین درباره قدم های بعدی در تعاملات دوجانبه آمریکا و ترکیه گفتگو کردند. این گفتگو در پی دیدار ۳۱ اکتبر (۹ آبان) «رجب طیب اردغان» رئیس جمهور ترکیه و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در شهر رم پایتخت ایتالیا، صورت گرفته است.

پیشتر و در همین رابطه، جزئیات ساز و کار راهبردی مشترک توافق شده بین روسای جمهور ترکیه و آمریکا در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در رم، مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود.

منبع : مهر