سهند وفائی از روش تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی و کاری می گوید

سهند وفائی از روش تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی و کاری می گوید

سهند وفائی از قانون جدید کشور کانادا و روش تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی و کاری می گوید. با اجرای قانون جدید اقامت در کشور کانادا، روند اخذ ویزای کانادا و تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی آسان شده است. سهند وفائی بیان داشت که در ماه های اخیر دولت کانادا تصمیم گرفته است از ایرانیان مقیم کانادا و متقاضیان مهاجرت تحصیلی و کاری حمایت کند. بنابراین می توانید در ابتدا ویزای توریستی بگیرید و وارد خاک کانادا شوید و پس از ورود به کانادا ویزای توریستی را به ویزای تحصیلی یا کاری تبدیل کنید.

شرایط قانون جدید مهاجرت کانادا

به گفته سهند وفائی قانون جدید اقامت کانادا از ۱ مارس ۲۰۲۳ آغاز شده و تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. اگر در کانادا هستید و اقامت موقت توریستی در این کشور دارید می توانید بدون پرداخت هزینه ویزای توریستی خود را به ویزای کاری یا تحصیلی تغییر دهید. اگر یکی از اعضای خانواده شما برای بازدید از کانادا آمده و یا با ویزای توریستی به این کشور رفته اید، امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی و ویزای کار کانادا وجود دارد. برای استفاده از این فرصت باید قبل از سال ۲۰۲۴ وارد کانادا شوید، بهتر است از قبل در مورد انواع ویزا تحقیق کنید و شرکت ها و دانشگاه های مورد علاقه خود را برای کار یا تحصیل بیابید.

دریافت ویزا از آتر ویژن

آتر ویژن اولین پلتفرم کاملا آنلاین برای صدور ویزای آنلاین است. شما می توانید به راحتی با بارگذاری مدارک خود در پلتفرم آتر ویژن، ویزای کانادا را دریافت کنید. آتر ویژن اولین پلتفرم صدور ویزای آنلاین و مورد تایید دولت کانادا است که توسط سهند وفائی در سال ۲۰۲۲ راه اندازی شده است. این پلتفرم در اوایل سال ۲۰۲۳ از ابزار جدید خود رونمایی کرد که کار پردازش آنلاین ویزا را انجام می دهد. این ابزار با قابلیت های منحصر به فردی که دارد، احتمال قبولی ویزای شما را تا ۹۵ درصد افزایش می دهد.

تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی یا کاری

امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی یا کاری در کانادا وجود دارد. با این حال، مراحل و الزامات خاصی وجود دارد که باید رعایت شود. در ادامه سهند وفائی چند دستورالعمل کلی را بیان می کند:

واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید

قبل از درخواست برای تبدیل ویزای خود، باید اطمینان حاصل کنید که شرایط واجد شرایط بودن برای دسته خاص ویزای مورد نظر خود را دارید.

درخواست برای اجازه تحصیل یا کار

زمانی که مشخص کردید واجد شرایط هستید، می توانید برای مجوز تحصیل یا کار درخواست دهید. این کار را می توان به صورت آنلاین یا روی کاغذ انجام داد. اگر برای مجوز تحصیلی درخواست می کنید، باید مدارک خاصی مانند نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) در کانادا ارائه دهید، یا در صورت درخواست مجوز کار، پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی.

پرداخت هزینه درخواست

هزینه درخواست برای هر دو مجوز تحصیل و کار وجود دارد که باید هنگام ارسال درخواست پرداخت شود. هزینه را می توان به صورت آنلاین یا حضوری پرداخت کرد. اما بر اساس قانون جدید و از ۱ مارس ۲۰۲۳ آغاز شده و تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ این هزینه برای ایرانی ها رایگان شده است.

منتظر رسیدگی باشید

پس از ارسال درخواست، باید منتظر بمانید تا به آن رسیدگی شود. زمان پردازش بسته به فصل و سایر عوامل می تواند متفاوت باشد.

برای سفر خود برنامه ریزی کنید

اگر درخواست شما تایید شد، باید برای سفر خود به کانادا برنامه ریزی کنید. همچنین ممکن است بسته به شرایط خاص خود نیاز به ارائه مدارک اضافی یا شرکت در مصاحبه داشته باشید.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که در حالی که امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی یا کاری وجود دارد، همیشه توصیه می شود که از قبل برنامه ریزی کرده و برای دریافت ویزای مناسب از کشور خود اقدام کنید تا از هرگونه عارضه یا تاخیر جلوگیری شود.

مزایای قانون جدید اقامت کانادا

مهمترین مزیت قانون جدید اقامت کانادا اولویت بندی پرونده های ایرانیان است. این قانون برای ایرانیان مقیم کانادا وضع شده است. بنابراین، برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای دانشجویی نیازی به پرداخت هزینه درخواست ندارید. طبق سیاست های جدید اداره مهاجرت کانادا، مقیم دائم ایرانی و دوتابعیتی ایرانی-کانادایی نیازی به پرداخت هزینه ای برای اقامت دائم و تمدید پاسپورت ندارند.

تبدیل ویزای کانادا بدون هزینه

به گفته سهند وفائی با اجرای قوانین حمایتی جدید کانادا، ایرانیانی که قصد تمدید اقامت خود را دارند، نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارند. طبق اعلام اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، از مارس ۲۰۲۳، پرونده های ایرانیان با دقت و توجه بیشتری بررسی می شود. بنابراین می توانید خیلی زود به کشور رویاهای خود بروید و ویزا بگیرید. اداره مهاجرت کانادا با اجرای قانون جدید فرصت بی نظیری را برای همه ایرانیان فراهم کرده است. با هر زمینه تحصیلی و سابقه کاری می توانید ویزای توریستی بگیرید و سپس ویزای خود را به ویزای کاری یا ویزای تحصیلی کانادا تبدیل کنید. همچنین اگر اقوام شما در کانادا زندگی می کنند، روند ویزا راحت تر و سریعتر خواهد بود.